به گزارش ایرنا، محمدرضا رضافرح روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه در اراک، افزود: 638 واحد مسکونی زلزله زده تکلیفی بنیاد مسکن استان نیاز به تعمیر اساسی دارند که اقدامات لازم در این راستا با جدیت در دست انجام است.
وی اظهار کرد: در مجموع 80 هزار واحد مسکونی که در زلزله غرب کشور آسیب دیدند، 2 هزار و 210 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان مرکزی برای ساخت شناسایی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: پس لرزه های مداوم مناطق زلزله زده غرب کشور موجب ناپایداری آمار واحدها خسارت زده شده و ادامه فعالیت را با کندی مواجه ساخته است.
رضافرح با یادآوری اینکه، استان مرکزی در مناطق زلزله زده غرب کشور ستاد معین بازسازی دایر کرده است، افزود: اعزام 50 مهندس ناظر و انتقال 110 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین از جمله اقدامات بنیاد مسکن استان مرکزی در کمک به ساخت و تعمیر واحد های مسکونی زلزله زدگان غرب کشور است.
وی، تشکیل پرونده برای بازسازی 2 هزار و 210 واحد زلزله زده و بهسازی و تعمیر 638 واحد، معرفی یکهزار و 909 واحد آسیب دیده برای بازسازی و ساخت و 437 واحد برای تعمیر به بانک های عامل را بخش دیگری از فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق زلزله زده عنوان کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: دولت برای هر واحد مسکونی روستایی آسیب دیده از زلزله 300 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد و 50 میلیون ریال کمک بلاعوض
مصوب کرده است.
رضافرح افزود: اهدای 160 کیسه سیمان به هر واحد آسیب دیده توسط بنیاد مستضعفان، پرداخت 100 میلیون ریال تسهیلات معیشتی و 20 میلیون تسهیلات بلاعوض از دیگر خدماتی است که برای کمک به زلزله زدگان غرب کشوردر نظر گرفته است.
وی اظهار کرد: ظرف 15 روز اخیر بازسازی واحدهای زلزله زده با پی کنی 596 واحد، بتن ریزی 181 واحد، اسکلت بندی 51 واحد، تحویل مصالح ساختمانی به 398 واحد و آرماتوربندی 294 واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب استان مرکزی درمناطق زلزله زده آغاز شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: پنج گروه پیمانکاراز این استان با کارشبانه روزی در منطقه فعالیت دارند تا ساخت و ساز همزمان با سالگرد وقوع زلزله کرمانشاه به پایان برسد.
رضافرح افزود: تسهیلات بانکی برای تکمیل واحدهای آسیب دیده از زلزله کافی نیست و استفاده از ظرفیت خیران برای ساخت و تعمیر اساسی منازل تخریب شده ضروری است.
22 آبان زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر حد فاصل منطقه ازگله و سرپل ذهاب درغرب کرمانشاه را به شدت لرزاند و خسارت های زیادی به این استان زد.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.