رضا میرزایی در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس اطلاعات مرکز پایش آلاینده های هوای اراک، میانگین غلظت ذرات معلق موجود در هوای اراک در ساعت 10 و 40 روز یکشنبه به 69 میکرو گرم بر متر مکعب رسید که بیانگر کیفیت ناسالم هوا برای همه گروه های سنی است.
وی ادامه داد: شاخص استاندارد سنجش آلاینده های هوا 35 میکروگرم بر متر مکعب است و غلظت آلاینده های هوای اراک در ساعت هفت صبح امروز نیز 41 میکروگرم بر متر مکعب بوده است.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بر اساس آمار مرکز پایش آلاینده های هوای اراک غلظت آلاینده ها در هوای این کلانشهر در روز گذشته(شنبه) 117 بوده است و آلاینده مسئول ذرات معلق ریز عنوان شده است.
میرزایی اظهار کرد: پیامدها و آثار زیان بار ریزگردها برسلامت انسان و محیط زیست طبیعی به صورت دفعی و فوری نیست و اجرای طرحی برای ارزیابی این آثار مخرب ضروری است.
اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که مشمول اجرای طرح کاهش آلودگی هوای کلانشهرها بوده است اما این طرح به طور کامل اجرایی نشده است.
منواکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ‌ازون، ‌ذرات معلق و دی اکسید نیتروژن پنج آلاینده مهم هوای اراک هستند.
کیفیت هوا در شرایط پاک، سالم، ‌ناسالم و ‌بسیار ناسالم،‌ طبقه بندی می شود و وضعیت هشدار نشانگر کیفیت ناسالم و اضطرار و بحران بیانگر کیفیت بسیار ناسالم است.
6013/خبرنگار و انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.