مهدی محمدی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: 30 درصد مدارس شهری خمین مرمت و احیا شده و 30 درصد دیگر با قدمت بالا نیازمند بهسازی است.
وی اظهارکرد: 70 درصد مدارس روستایی این شهرستان فرسوده است و نیاز به اجرای طرح های مرمتی دارد.
محمدی گفت: 2 میلیارد و 350 میلیون ریال برای بازسازی، بهسازی و تجهیز بیش از 20 آموزشگاه شهری و روستایی این شهرستان در سال جاری هزینه شد.
مدیر آموزش و پرورش خمین افزود: این مدارس که نیاز مبرم به بهسازی داشتند در راستای پروژه مهر 1396 با استفاده ازکمک های مالی خیران و منابع داخلی بهسازی و زیباسازی شدند.
محمدی بیان کرد: آسفالت محوطه، ایزوگام بام، مرمت فضای داخلی، جدول گذاری محوطه بیرونی و سنگ کاری بخشی از عملیات بهسازی و مرمت این مکان های آموزشی است.
مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: مشکل کمبود فضای آموزشی در شهرک های جدید خمین جدی است و باید با همکاری و همیاری اداره کل نوسازی و مساعدت خیران این مشکل رفع شود.
محمدی بیان کرد: به دلیل تراکم جمعیت دانش‌آموزی در برخی مدارس خمین نیاز ضروری به احداث سه مدرسه جدید در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در مناطق حاشیه‌ای و شهرک ها و یک مدرسه در مقطع متوسطه اول در مرکز شهر است.
وی اظهارکرد: با توجه به اضافه شدن رشته تحصیلی جدید تربیت بدنی برای دانش‌آموزان پسر و دختر و همچنین رشته موسیقی ویژه پسران و خیاطی ویژه دختران، در این مدارس کمبود امکانات و وسایل ورزشی، موسیقی و چرخ خیاطی وجود دارد.
محمدی افزود: 2 باب مدرسه 6 و 12 کلاسه پارسال با مشارکت مجمع خیران مدرسه ساز با اعتبار بیش از 20 میلیارد ریال در خمین ساخته و به بهره‌برداری رسید.
مدیر آموزش و پرورش خمین توضیح داد: ساخت 2 باب مدرسه توسط خیران در روستای شهابیه و خیابان شریعتی در دست انجام است که برای سال تحصیلی 97- 98 آماده بهره برداری می‌شود.
16هزار و 500 دانش آموز در 222 آموزشگاه شهرستان خمین اشتغال به تحصیل دارند.
7277/ 6013/خبرنگار:افسانه آروند***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.