به گزارش ایرناریال این آیین که در مسجد جامع روستای مزاین زادگاه پدری این شهید برگزار شد، شرکت کنندگان با ابراز همدردی با خانواده های داغدار جان باختگان حادثه نفتکش سانچی به به یاد این عزیز سفر کرده با قرائت فاتحه‌ و سوگواری یادش را گرامی داشتند.
فرماندار خمین در این آیین گفت: حادثه دلخراش آتش سوزی کشتی نفتکش سانچی قلوب اقشار مختلف مردم ایران اسلامی را جریحه‌دار کرد.
سید مهدی ساداتی افزود: دریادلان بیشتر اوقات دور از خانواده و شهر خود هستند که این تلخی ها ارزش معنوی دارد و با هیچ حقوق و مزایای جبران شدنی نیست.
وی اظهارکرد: جان باختگان سانحه کشتی سانچی تا آخرین نفس و وجود خود در مقابله دود و آتش ایستادگی کردند و غریبانه به جهان آخرت پرگشودند.
فرماندار خمین ادامه داد: یکی از مهمانداران و خدمه این کشتی که اهل استان مرکزی و شهرستان خمین است نیز در این حادثه جان باخت که افتخاری برای زادگاه معمار کبیرانقلاب است.
احسان فرجی متولد سال 1359 در شهر تهران است که زادگاه پدری و مادری او روستای مزاین از توابع شهرستان خمین استان مرکزی است.
احسان فرجی دانش آموخته خدمات و کار در کشتی های نفت‌کش بود و در شغل مهمانداری خدمت می کرد.
این جان باخته با سابقه 9 سال به عنوان مهماندار کشتی به کشورهای هند، چین و ترکیه سفر می کرد.
نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر 16 دی‌ماه جاری پس از برخورد یک کشتی باری، طعمه حریق شد و 32 سرنشین این نفت کش جان باختند.
روستای مزاین از توابع شهرستان خمین در بخش مرکزی و دهستان گله زن دارای 300 نفر جمعیت است.
شهرستان خمین یک هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده ، 105 هزار نفر جمعیت در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.