سعید فائض پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 27 طرح معرفی شده به میزان 100 میلیارد ریال از بانک سینا در استان تسهیلات دریافت کردند.
وی ادامه داد: پرونده بقیه این طرح های اشتغالزایی روستایی نیز از سوی کمیته اعتبارات بانک سینا در دست بررسی است که طرح های تولیدی کمتر از 10 میلیارد ریال در داخل استان و طرح های بالای 10 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری معرفی می شوند.
مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استانداری مرکزی اضافه کرد: همچنین 15 طرح اشتغالزایی روستایی استان در سال جاری به پست بانک معرفی شده است و 15 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.
وی ادامه داد:نرخ بهره تسهیلات اعطایی توسط بانک سینا هشت درصد و برای تسهیلات پست بانک در مناطق برخوردار استان 16 درصد و در مناطق محروم و کم برخوردار 10 درصد است.
فائض پور اضافه کرد: طرح های اشتغالزایی روستایی استان در بخش های صنعتی، معدنی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، خدمات و بازرگانی، کارگاه های صنعتی خانگی و طرح های گردشگری است.
وی ادامه داد: نهادهای مختلف دولتی از قبیل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد مسکن نیز طرح های مختلف اشتغالزایی ارائه دادند که از ردیف های اعتباری خود به متقاضیان تسهیلات پرداخت می کنند.
مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استانداری مرکزی بیان کرد: املاک روستایی دارای سند، سفته، ضمانت‌های صادره از صندوق صنایع کوچک و صندوق تعاون مهمترین وثیقه های دریافتی است که پس از کارشناسی و تایید بانک امکان ثبت برای آن ایجاد می‌شود.
وی تاکید کرد: دهیاران، شوراهای اسلامی و بخشداران وظیفه دارند ظرفیت های اقتصادی و اشتغالزایی محل خدمت خود را شناسایی و نقشه راهبردی ایجاد طرح های مذکور را به جوانان جویای کار روستا ارائه کنند.
فائض پور ادامه داد: مدیریت کارآمد و کارشناسی شده روستا می تواند علاوه بر رفع نیازهای روستاییان و ایجاد اشتغال برای جوانان، کمک موثری به توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور داشته باشد.
وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال روستایی نه تنها بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی روستاییان را به دنبال دارد بلکه گامی اساسی در راستای مهاجرت معکوس است.
792 روستا از مجموع یک هزار و 210 روستای دارای سکنه استان مرکزی دارای دهیاری است و از طرح های توسعه و خدمات عمرانی و رفاهی بهره مند می شوند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.