استاندار مرکزی در این گزارش عنوان کرده است: در سه ماه اخیر بیشترین وقت خود را صرف شرکت هپکو نمودیم.
مشکل هپکو بسیار بزرگتر و بیش از آن چیزی است که متصور بودیم و مشکل این شرکت مربوط به 10سال قبل است و البته ما نگران وضعیت شرکت هستیم و بی شک کارگران علاقه و انگیزه زیادی برای کار دارند ولی اگر انگیزه ما بیشتر از آنان نباشد کمتر نیست.
مشکل هپکو یک مشکل حل شدنی است البته نیازمند یک عزم فراملی است، دستگاه های ملی همه عزم لازم را دارند ولی منسجم و هماهنگ نیستند و باید به سمتی رفت که انسجام ملی هر چه سریعتر ایجاد شود.
استاندار مرکزی خبر داد که هفته آینده مدیران اجرایی استان دیداری با وزیر صنعت، معدن و تجارت دارند و هدف از این دیدار برطرف کردن مشکلات شرکت هپکوی اراک است.
*** تکلیف 55 متری تا پایان سال مشخص می شود
سیدعلی آقازاده سپس به حضورش در صحن رسمی شورای شهر اراک اشاره کرد و از جزئیات آن گفت.
وی بیان کرد: در این نشست اعلام شد که تکلیف پروژه 55 متری با نظر و بررسی یک کارگروه تا پایان سال تعیین می‌شود.
استاندار مرکزی افزود: اجرای پروژه 55 متری فرصت طلایی برای شهرداری و شهر اراک است و به اراک هویت و شناسنامه جدیدی می‌بخشد.
اجرای طرح، نیازمند آزادسازی ٧٣ هزار متر است که اگر هرمتر بهای پنج میلیون تومانی داشته باشد هزینه اجرای طرح بیش از ٢ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

*** نخستین فرماندار زن برای آشتیان معرفی شده است
استانداربیان داشت: درباره فرمانداران نمی توان درصدی را فعلا مشخص کرد، تغییر فرمانداران به فاکتورهای درون و برون استان و شهرستان بستگی دارد.
برخی از فرمانداران خودشان اعلام می کنند نمی توانند دیگر همکاری کنند و برخی با توجه به عملکردشان تغییر می کنند البته برخی هم ادامه همکاری خواهند داشت.
باید ابتدا کلیه فاکتورها جمع آوری شود، در حال حاضر 2 فرماندار استان، در شهرستان محلات و زرندیه، به استان دیگری رفته اند که در تلاشیم به سرعت وضعیت فرمانداری این 2 شهرستان تکلیف شوند و این مهم در اولویت قرار دارد.
فرماندار زن هم که قولش را دادیم برای شهرستان آشتیان به وزارت کشور معرفی شده است و نام وی پس از تایید وزارت کشور منتشر خواهد شد.

*** همراهی با نمایندگان فاکتور مهمی است
آقازاده درباره استفاده از اصولگرایان و اصلاح طلبان در بین مدیران و معاونان خود بیان داشت: ما از اصولگرایان و اصلاح طلب معتدل در معاونت استفاده کرده ایم و در تغییرات معاونان این مهم لحاظ شده است.
وی درباره نقش نمایندگان در انتصاباتش اظهار کرد: هماهنگی و همراهی با نمایندگان فاکتور مهمی است ولی هیچ زمانی نظر خاص و یا تحمیلی از سوی آنان نبوده و همیشه دست من را باز گذاشتند و اجازه دادند با تشخیص خودم اقدام کنم.

*** بودجه اسف بار برای استان
اما صحبت از بودجه استان با خنده ما و استاندار همراه شد، استاندار هم در حین خنده اظهارداشت که واقعا این بودجه جای خنده دارد.
وی ادامه داد: بودجه استان واقعا وضعیت اسفباری دارد، یک دهم نیاز استان تعیین شده درحالی که نیازمند مقدار بودجه بسیار بیشتری برای برآورده کردن نیازهای استان هستیم.
البته حتی همان یک دهم یا یک پنجمی هم که اختصاص یافته به طور کامل تعلق نمی گیرد و همین هم تمامش اسناد اوراق بهادار است و پول نقد نیست.
امروز اگر کاری در استان انجام می شود با پول نقد نیست بلکه با اوراق بهادار است و بسیاری از پیمانکاران نیز از این بابت ناراضی هستند که به جای پول نقد، برگه ای بگیرند که سال آینده پول می شود، این یک واقعیت تلخ است و باید با این بودجه کنار آمد.
شیئی نورانی در آسمان، از اخلاق مجازی دوری کنید، انحراف اضطراری و مگر گزینه دیگری هم وجود دارد، از دیگر عنوان های خبری این شماره روزنامه وقایع است.
استان مرکزی داری سه روزنامه، 31 هفته نامه، 13 دو هفته نامه، 16 ماهنامه، سه 2 ماهنامه، 18 فصل نامه و 2 فصلنامه است.
روزنامه وقایع استان با مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با مدیرمسئولی و صاحب امتیازی نیره یوسفی راد منتشر می شود.
6991/3075/خبرنگار:معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.