سید علی آقازاده روز شنبه در حاشیه بازدید سرزده از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، افزود: این مصوبه برای رفع معضلات نقدینگی واحد مادرتخصصی آذرآب اراک و با تلاش و همکاری دستگاه های متولی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و بانک ملی محقق شده و اجرایی شدن آن در تسهیل امور و مشکل زدایی از آذرآب در خصوص سرمایه در گردش در دستور کار استانداری مرکزی قرار دارد.
وی ادامه داد: دستاوردهای امسال استان مرکزی در حوزه صادرات و تجارت خارجی مطلوب است و مشکلات بیشتر صنایع بزرگ که اغلب مالی و مدیریتی بود به جز شرکت هپکو اراک رفع شده و مسائل هپکو نیز با جدیت در دست پیگیری است.
استاندار مرکزی گفت:مقامات اجرایی استان در هفته آتی با وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رفع مشکلات شرکت هپکوی اراک نشست خواهند داشت و امید است که خروجی این نشست چاره ساز مسائل این واحد صنعتی مهم و ارزنده باشد.
آقازاده یاد آور شد: بر اساس اعلام رسمی سازمان خصوصی سازی سهامدار اصلی شرکت هپکو که 61 درصد سهام این شرکت را در اختیار داشت هفته گذشته انصراف داده است و از نظر استانداری مرکزی نیز وی از گردونه مدیریتی این شرکت خارج شده است.
وی ادامه داد: 2 تا سه سهامدار جدید در صورت تعیین تکلیف بدهی های شرکت هپکو متقاضی دریافت سهام آن هستند و امید است بهترین گزینه در این بخش انتخاب شود و سهام این شرکت در دست افراد ثابت قدم قرار گیرد.
شرکت هپکو اراک در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین‌آلات راهسازی تاسیس شد و از سال 1354 با همکاری شرکت‌های اینترناش، پوکلین، ساکایی، دایناپاک و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند به صورت رسمی شروع به فعالیت کرد.
در سال 1357 و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شرکت هپکو زیرپوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایمیدرو) قرار گرفت.
ازسال 1363 طرح توسعه هپکو مطرح شد که پس از 6 سال این طرح تحت لیسانس شرکت های لیبهر آلمان و ولوی سوئد، تولید انواع لودر، بیل مکانیکی، بلدوزر و انواع غلتک وارد مراحل عملیاتی شد.
شرکت صنایع آذرآب نیز یکی از بزرگترین شرکت های پیمانکاری عمومی در ایران است که زمینه اصلی فعالیت این شرکت ساخت و اجرای طرح های نیروگاهی، پالایشگاهی، پتروشیمی و سیمان است.
صنایع آذرآب از بدو تأسیس تا به حال در زمره پیشروان ساخت نیروگاه های برق و تجهیزات پالایشگاهی در خاورمیانه به حساب آمده و تأمین‌کننده تجهیزات پروژه‌های پتروشیمی، پالایشگاه های نفت و گاز و سازنده بخش های مختلف واحدهای تولیدی سیمان و نیروگاه های برق برای بخش دولتی و خصوصی بوده است.
شرکت صنایع آذرآب از سال 1363 با انتقال فناوری ازشرکت IHI ژاپن در زمینه طراحی و مهندسی، ساخت، نصب و راه اندازی بویلرهای با سیستم گردش طبیعی و ‌سوخت گاز، گازوئیل و مازوت شامل، بویلرهای پکیج با ظرفیت 20 تا 200 تن بخار در ساعت، بویلرهای صنعتی با ظرفیت 50 تا 350 تن بخار در ساعت، بویلرهای نیروگاهی با ظرفیت 390 تا 2 هزار و 200 تن بخار در ساعت فعالیت خود را آغاز کرد.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.