ساحل سها روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس برنامه مصوب، بازنگری 50 استاندارد ملی برای اداره کل استاندارد استان مرکزی در سال جاری تعهد شده بود که اکنون 77 مورد آن بازنگری شده است.
وی ادامه داد: بازنگری این استانداردها در حوزه کمیته های ملی، برق و الکترونیک، ساختمان و فرآورده های ساختمانی، مواد معدنی، مهندسی پزشکی، خوراک و فرآورده های کشاورزی، بیولوژی و میکروبیولوژی، مکانیک و فلز شناسی، انرژی و خودرو و نیرو محرکه بوده است.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی یاد آور شد: از مجموع استاندارد های بازنگری شده 58 استاندارد ملی در انطباق کامل با آخرین مرجع استانداردهای بین المللی، 6 استاندارد نیازمند تجدید، 2 استاندارد ابطال و 11 استاندارد نیز برای به روز رسانی در دست تدوین است.
سها گفت: بر اساس بند یک ماده سه قانون سازمان ملی استاندارد ایران، وظیفه تدوین و نشر استانداردهای ملی به عنوان تنها مرجع رسمی در کشور به سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی واگذار شده است.
وی ادامه داد: کارشناسان استاندارد، مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و سایر متخصصان می توانند برای مشارکت در تدوین استاندارد های ملی به ادارات استاندارد در استانها مراجعه کنند.
664 واحد تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان مرکزی فعالیت دارند.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.