سید ابوالفضل نصرالهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال تحصیلی جاری با همکاری آموزش و پرورش دلیجان این دانش آموزان با مشارکت در طرح همیاران طبیعت کارت عضویت دریافت کردند و در راستای حفظ عرصه های طبیعی تلاش می کنند.
وی ادامه داد: تقاضای دانش آموزان برای حضور در طرح همیاران طبیعت با استقبال بی نظیر روبه رو است و تعداد همیار طبیعت روبه افزایش است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان اظهار کرد: این طرح بر مبنای تفاهم نامه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان دانش آموزی در 2 سطح مروج افتخاری و همیار محافظ در شهرستان در حال اجراست.
نصرالهی ادامه داد: همیاران طبیعت طرحی اساسی است که پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری برای استفاده از توان عمومی برای حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست به اجرا گذاشته شده است.
وی بیان کرد: همیاران طبیعت به وسیله دستورالعمل‌ها و آموزش‌های لازم سطح دانش و بینش خود نسبت به این منابع خدادادی را افزایش می دهند و به عنوان محافظ طبیعت به طور افتخاری همکاری می کنند.
نصرالهی تصریح کرد: برگزاری مسابقات مقاله نویسی، نقاشی، ساخت ماکت متناسب با حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست برای دانش آموزان از برنامه های در دست اجرا جهت افزایش فرهنگ حفاظت از عرصه های طبیعی است.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی 50 هزار نفر جمعت و دارای 220 هزار هکتار عرصه های طبیعی است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.