سید مهدی ساداتی روز شنبه در نشست برنامه ریزی هفته فرهنگی خمین افزود: با توجه به تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر امسال و هفته فرهنگی خمین لازم است تا همه نهادها و دستگاه های به ابعاد مختلف شخصیتی حضرت زهرا (س) و امام خمینی توجه کنند.
وی اظهارکرد: در هفته فرهنگی و برنامه های دهه فجر همه دستگاه های اجرایی به معرفی زوایای شخصیت معنوی حضرت زهرا (س) و معمار کبیر انقلاب و الگو پذیری اقشار مختلف جامعه از بانوی نمونه اسلام بپردازند.
ساداتی بیان کرد: باید الگویی دست یافتنی از شخصیت حضرت زهرا (س) به مردم به ویژه جوانان در دهه فرخنده فجر و ایام فاطمیه ارائه شود.
فرماندار خمین گفت: فرهنگ دینی مردم به‌ ویژه زادگاه معمار کبیر انقلاب آمیخته با ارادت و عشق به خاندان اهل بیت (ع) به ‌ویژه حضرت صدیقه کبری است و برگزاری آیین های سوگواری در ایام فاطمیه گواه روشن این مدعاست.
وی افزود: دوره دوم هفته فرهنگی این شهرستان در راستای سند توسعه فرهنگی استان همزمان با گرامیداشت دهه فجر با برگزاری برنامه های متنوع در حوزه ترویج فرهنگ فاطمی در این شهرستان اجرا می شود.
وی تمرکز زدایی و واگذاری امور به شهرستان ها، بومی سازی با توجه به ظرفیت های شهرستانها، ارتقای هویت ایرانی اسلامی، تقویت انسجام ملی، شناخت ظرفیت های مغفول مانده اجتماعی، ایجاد همگرایی فرهنگی و اجتماعی، بزرگداشت مفاخر و بزرگان شهرستان، و تقویت حس مسئولیت اجتماعی را از اهداف برگزاری هفته های فرهنگی در شهرستان ها بیان کرد.
ساداتی ادامه داد: برنامه های هفته فرهنگی باید با رویکردهای هنری، سبک زندگی اسلامی، ورزشی، امر به معروف و نهی از منکر، کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها، گسترش ارزش ها در برنامه ها و افزایش مشارکت تشکل های مردم نهاد مرتبط با حوزه فرهنگ و اجتماعی باشد.
وی اظهار کرد: هفته فرهنگی شهرستان ها تبلور اندیشه های شهروندان هر شهری است و باید در این هفته تمام ظرفیت ها به نمایش گذاشته شود.
فرماندار خمین با اشاره به برگزاری 500 برنامه در دوره نخست هفته فرهنگی شهرستانها در خمین گفت: برای برگزاری باشکوه هفته فرهنگی در این شهرستان باید از ظرفیت تمام اقشار به خصوص تشکل های مردم نهاد استفاده شود.
وی تصریح کرد: همزمانی هفته فرهنگی خمین با ایام الله دهه فجر و حضور دوستداران انقلاب اسلامی در زادگاه معمار کبیر انقلاب فرصت بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیت های بومی و گردشگری این شهرستان است.
ساداتی تاکید کرد: در این هفته نمایشگاهی از توانمندی های شهرستان برگزار و طرح های فرهنگی و اجتماعی در این هفته بهره برداری شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.