به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک، افزود: حضور پرشکوه مردم ایران اسلامی همواره سرمایه نظام اسلامی بوده است و در 9 دی 88 بار دیگر این حضور حمایت از حریم رهبری و مقابله با بی قانونی را ثابت کرد.
وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی با حضور گسترده در آیین نهم دی ماه سال 88 دشمنان اسلام را مایوس کردند.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری فرمایش های مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: عده ای با رفتارهای مدعی آب به آسیاب دشمنان می ریزند در حالیکه در زمان تصدی و مسئولیت آنان در گذشته مسائل زیادی است که باید پاسخگویی شود.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک گفت: دستگاه های اجرایی، فرهنگی و رسانه ها باید فضای معنوی و ارتقای همگرایی هدفمند استان را حفظ کرده و برای افزایش وحدت و همدلی در جامعه تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: آموزش و پرورش، دانشگاه ها و سایر دستگاه ها حق ندارند برخلاف مسائل شرعی و قانونی کشور کاری انجام دهند و همه باید در چارچوب قانون اساسی فعالیت های خود را انجام دهند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: قانون اساسی میثاق امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب است و باید توسط اقشار مختلف مردم و مسئولان رعایت شود.
وی گفت: سند 2030 جایی برای اجرادر آموزش و پرورش ندارد و نظام آموزشی کشور تنها ملاکش بر قانون، اسلام و پاسداری از خون شهدا است و مسئولان، معلمان و مردم هوشیار در سایه وحدت و برادری از داشته های نظام حراست می کنند.
گرامیداشت وفات حضرت فاطمه زهرا(س)، ولادت با سعدت امام حسن عسگری و حضرت عیسی مسیح(ع) و سالگرد ارتحال آیت الله حائری یزدی از دیگر محورهای نماز جمعه اراک بود.
نماز عبادی سیاسی روز جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.