مجید شارقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش این اراضی سنددار شده در مجموع 690 میلیارد و 962 میلیون ریال که اسناد مالکیت دفترچه ای آن ها به سند تک برگی تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: 473 هکتار از اراضی که امسال صاحب سند تک برگی شده اند در محدوده شهر و 217 هکتار نیز در محدود شهرستان های استان مرکزی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: اسناد مالکیت در محدوده شهرها و روستاها در قالب کاداستر صادر می شود و بسیاری از اسناد مالکیت دفترچه ای به اسناد کاداستری تک برگی تبدیل شده که نقشه ملکی در آن مشخص است و می تواند از جعل، دخل و تصرف و صدور سند معارض جلوگیری کند.
شارقی افزود: اسناد مالکیت دفترچه ای منسوخ شده است و با تبدیل شدن به اسناد تک برگی تمامی مشخصات ملک در سند ذکر و از احجاف در حق مالکان جلوگیری می شود.
وی، تسهیل در روند دریافت تسهیلات را از ویژگی های تبدیل اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: استان مرکزی در شاخص رفع تصرف زمین در کشور از رتبه هشتم به سوم رسیده که استفاده از ظرفیت یگان و گشت زنی ‌های متناوب از دلایل این مهم در کسب این موفقیت بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: مردم می‌توانند هر گونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهرها را با تماس با شماره تلفن 33137281 به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی و یا ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها اطلاع دهند.
استان مرکزی با 12 شهرستان و 29 هزار و 126 کیلومتر وسعت نزدیک به 2 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.
6991/6013/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.