علی زندی فر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شاخص حمل کالا از استان مرکزی به سایر نقاط کشور امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 2 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: این کالا ها در قالب 855 هزار سفر به سایر نقاط کشور حمل شده که میزان سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود چهار درصد افزایش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: در این مدت 2 و 2 دهم میلیون نفر مسافر توسط سامانه حمل و نقل عمومی استان در 170قالب هزار سفر به سایر نقاط کشور جا به جا شده است.
زندی فر گفت: در این مدت 145 میلیون و 642 هزار و 117 وسیله نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان مرکزی تردد داشته است و شمارد تردد این وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش دارد.
وی ادامه داد: 22 درصد تردد وسایل نقلیه در9 ماه امسال در محورهای مواصلاتی استان مرکزی مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است که تردد این وسایل نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل برخی محدودیت های ترافیکی حدود چهار درصد کاهش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی درصد سرعت غیر مجاز در محورهای مواصلاتی این استان در سال جاری را 11 درصد عنوان کرد و افزود: تخلفات سرعت غیر مجاز در محورهای استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش نظارت های پلیس حدود هشت درصد کاهش یافته است.
زندی فر یاد آور شد: 26 میلیون و 312 هزار و 777 دستگاه وسیله نقلیه در 9 ماه امسال به استان مرکزی وارد و 26 میلیون و 464 هزار و 187 دستگاه از استان خارج شده است که تعداد وسایل نقلیه ورودی و خرورجی در این مدت به ترتیب 13 و 12 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: محور شازند-اراک در این مدت با یک میلیون و 92 دستگاه وسیله نقلیه عبوری متراکم ترین محور بر اساس متوسط تردد ساعتی بوده است و محور اراک - شازند با یک میلیون و 5 دستگاه و آزادراه تهران- ساوه با 684 دستگاه به ترتیب در رتبه ها دوم و سوم قرار دارند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 322 نفر در تصادفات جاده ای استان جان خود را از دست داده اند که رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود یک درصد کاهش یافته است.
زندی فر، عملکرد مراکز معاینه استان مرکزی را در 9 ماه امسال حدود 45 هزار و 161 دستگاه وسیله نقلیه عنوان کرد و گفت: این عملکرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 43 هزار و 806 دستگاه بود حدود سه درصد افزایش یافته است.
یک هزار و 610 وسیله نقلیه عمومی مسافربری شامل 320 دستگاه اتوبوس، 800 دستگاه مینی بوس و 490 دستگاه سواری و 2 هزار و 600 راننده در حوزه حمل و نقل عمومی استان مرکزی فعالیت دارند.
132 شرکت های حمل و نقل کالا، 50 شرکت حمل و نقل مسافری و یک شرکت حمل و نقل بین المللی کالا در استان مرکزی فعالیت می کنند.
هشت ترمینال مسافربری، 6 مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و تعداد پنج شرکت امداد خودروی فعال در استان مرکزی به خدمت رسانی به شهروندان مشغول هستند.
1955/ 6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.