محمد رضا شرفی خبوشان روز یکشنبه در جمع نویسندگان جوان ساوجی افزود: از نظر وجود شاعران و نویسندگانی که در تاریخ در این شهر زندگی کردند و فرهیختگانی که اکنون در این شهر حضور دارند، ساوه یکی از شهرهای ممتاز کشور است.
وی افزود: نام ساوه در سفرنامه ها به نیکی و فراوانی آورده شده و مورخین و نویسندگانی که از این شهر گذر کرده اند از آن به نیکی یاد کرده اند.
به گفته این نویسنده، ‌ساوه دارای بن مایه های زیادی برای روایت های داستانی است و ریشه های محکمی در تاریخ و فرهنگ دارد که می تواند جذابیت های زیادی برای نویسندگان ایجاد کند.
وی گفت:‌ وجود درون مایه های کتاب و کتابخوانی در ساوه، فرصت مغتنمی است که دسترسی علاقمندان این شهر را به بسیاری از کتاب های ارزشمند فراهم کرده است.
این نویسنده در پاسخ به سئوالی در مورد مبتلا شدن جامعه به اعتیاد شبکه های اجتماعی و مجازی و دوری گرفتن از کتاب و کتابخوانی،‌ اظهار کرد: بازگرداندن مردم به کتاب خواندن و ورق زدن کتاب ها،‌ فعالیتی جمعی و تلاشی همگانی است.
شرفی خبوشان افزود: باید همه آحاد جامعه اعم از ‌پدر، مادر، فرزند، ‌معل، کارمند عشق و علاقه شان را به کتاب نمایان کنند؛‌‌ حتی تظاهر کردن به کتاب خواندن هم امر مبارکی است.
وی پیشنهاد کرد که خانواده ها در هفته، ساعتی را برای خوانش کتاب با رفتن به یک کتابخانه عمومی یا یک کتابفروشی اختصاص دهند و کتاب امانت بگیرند.
شرفی خبوشان افزود: حتی در مهمانی ها، خانواده ها سعی کنند اوقات خود را به صورت جمع خوانی و بحث در مورد کتاب صرف کنند.
رمان بی کتابی که نخستین بار در نمایشگاه کتاب پاریس عرضه شد، در ژانر رمان‌های تاریخی طبقه بندی می شود و به موضوع 'کتاب ' می‌پردازد.
بی کتابی نگاهی به یک واقعه تاریخی دارد و سعی کرده ارزش‌ گذاری کتاب توسط ایرانیان و اینکه چقدر در طول تاریخ مردم ایران کتاب را مورد توجه قرار داده‌ اند، را واکاوی کند.
این رمان 260 صفحه ای توسط موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب منتشر شده است.
/3075 خبرنگار: یحیی معماری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
6539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.