محمد رضا خالقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات به منظور خرید 2 هزار و 500 تن بذر گندم، 6 هزار و 400 تن خوراک دام، هفت هزار تن کود اوره فسفات و 830 تن ذرت سویا و برای تامین مواد اولیه مورد نیاز کشاورزان و دامداران استان مرکزی پرداخت شده است.
وی ادامه داد:در این مدت 37 میلیارد ریال تسهیلات برای تجهیز اراضی کشاورزی استان مرکزی به سامانه آبیاری تحت فشار پرداخت شد و 610 هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز از زیرساخت های ابیاری نوین بهره مند شدند.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: تا کنون 9 هزار و 679 هکتار از زمین های کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر 356 میلیارد ریال به زیرساخت های سامانه آبیاری نوین تجهیز شده است.
خالقی از اختصاص 810 میلیارد ریال تسهیلات اجرای آبیاری نوین به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی خبر داد و گفت: اعتبار کافی برای اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان فراهم است و با درخواست متقاضیان و انجام کار کارشناسی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و دو دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.