سعید سرآبادانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع عملیات عمرانی شبکه فاضلاب اراک 50 کیلومتر باقیست که در نیمه نخست سال آتی به پایان می رسد.
وی اظهار کرد: اراک از نخستین کلانشهرهایی است که عملیات جمع آوری شبکه فاضلاب درآن پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و با اتمام این طرح به عنوان نخستین کلانشهر مجهز به سیستم جمع آوری فاضلاب معرفی شود.
وی بیان کرد: عملیات شبکه فاضلاب اراک از سال 76 آغاز شده و تاکنون یک هزار و 500 میلیارد ریال برای ایجاد شبکه های اصلی و فرعی هزینه شده است.
رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان اراک گفت: در اجرای این طرح یکهزار انشعاب فاضلاب برای مشترکان در 950 کیلومتر تامین شده است.
سرآبادانی افزود: یکهزار و 500 میلیارد ریال نیز برای ساخت تصفیه خانه با ظرفیت یک هزار و 100 لیتر ورودی هزینه شده است که با آغاز فعالیت در مدار بهره برداری قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: در اجرای طرح جمع آوری شبکه فاضلاب اراک 18 مخزن با ظرفیت 118 هزار مترمکعب در نظر گرفته شده است.
رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان اراک گفت: تصفیه خانه فاضلاب اراک با کیفیت خروجی مناسب در 2 بخش کشاورزی و صنعت شامل 400 لیتر برای فضای سبز شهرداری و 200 لیتر نیز برای شهرک صنعتی خیرآباد اختصاص داده شده است.
سرآبادانی افزود: خروجی پساب فاضلاب اراک ظرفیت بزرگی برای کمک به کمبود آب در بخش های مختلف است و مصرف آن برای بهره برداران صرفه اقتصادی بالایی به همراه دارد.
591 هزار نفر در کلانشهر اراک زندگی می کنند.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.