سیدمحمد حسینی در گفت و گو با ایرنا افزود: چهار هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در کشور تخصیص شده که در این قالب در استان ها با پذیرش طرح های اشتغالزایی تسهیلات پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: این تسهیلات برای طرح های بزرگ تا 20 میلیارد ریال و برای طرح های کوچک از 50 میلیون ریال به بالا در نظر گرفته شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال روستایی را از سرفصل های اولویت دار خود تعیین کرده و در این راستا تیم کارشناسی متشکل از معاونان این اداره کل به تمام شهرستان های استان سفر می کنند و در نشست با دهیاران، کارآفرینان و بخشداران هر شهرستان ظرفیت های شغلی بومی در هر روستا را برای اشتغال آفرینی بررسی و بسته های کارشناسی را ارایه می دهند.
حسینی افزود: اجرای این طرح در استان در راستای ابلاغ بخشنامه اشتغال فراگیر توسط معاون اول رییس جمهوری و همچنین تفاهم نامه ای که بین سازمان میراث فرهنگی کشور و معاونت امور روستایی ریاست جمهوری در ابتدای سال جاری منعقد شد کلید خورده است.
وی اظهار کرد: نشست های تخصصی در خصوص این طرح در 2 شهرستان آشتیان و کمیجان برگزار شده و طبق جدول برنامه ریزی له تدریج نشست های راهبری اشتغال در سایر شهرستان های استان نیز برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در نشست با 2 شهرستان یاد شده مقرر شد دهیاران با جمع آوری اطلاعات مناطق روستایی در خصوص توانمندی ها و پتانسیل های موجود گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در حوزه استحفاظی خود این اداره کل را در پیشبرد هدف ایجاد اشتغال یاری دهند.
حسینی افزود: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی، خانه مسافر، کارگاه های صنایع دستی، بازارچه های صنایع دستی، سفره خانه های سنتی از جمله پیشنهاداتی است که اداره کل به کارآفرینان و جویندگان شغل در این استان ارایه می کند و در حمایت از آنان برنامه ها و بسته های حمایتی دارد.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/ 6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.