دکتر سعید فخاری روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: برگزاری آیین تجلیل و معرفی نخبگان و پژوهشگران در استان نقش مهمی در آشنایی هرچه بیشتر جامعه و به خصوص نسل جوان با منش و سبک زندگی این افراد دارد.
وی ادامه داد: بر این اساس همایش تجلیل از دکتر میر جلال الدین کزازی 26 آذرماه جاری با همکار بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش استان مرکزی برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با نخبگان و پژوهشگران استان در این دانشگاه برگزار می شود.
رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: دکتر کزازی از اساتید شامخ و برجسته حوزه ادب استان به شمار می رود که آثار برجسته ای در این حوزه دارد.
دکتر فخاری تربیت، روش تدریس و کلاس داری را از جمله وظایف دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی عنوان کرد گفت: این همایش در راستای سند تحول آموزش و پرورش، استفاده از تجربیات و دانش نخبگان برای تربیت نسل جوان و معلمان برگزار می شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: برگزاری همایش تکریم از نخبگان از جمله وظایف فرهنگی این بنیاد در راستای توانمند سازی مخاطبان و حمایت از نخبگان برگزار می شود.
حامد دیلمی عضدی از برگزاری 2 همایش تکریم از نخبگان توسط بنیاد نخبگان استان مرکزی خبر داد و افزود: یکی از این برنامه ها در سطح ملی و دیگری استانی برگزار می شود.
وی ادامه داد: 350 نفراز نخبگان استان از سال 91 تا کنون از تسهیلات بنیاد نخبگان استان مرکزی بهره مند شدندو این تسهیلات در قالب بسته های تحصیلی، حمایت از اختراعات و جذب در دستگاه های اجرایی و شرکت های دانش بنیان ارایه شده است.
رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی خاطر نشان کرد: در تسهیلات تحصیلی انواع کمک هزینه تحصیلی، مسکن، فرصت های مطالعاتی، تامین منابع مالی شرکت در همایش های داخلی و خارجی و امکان استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی در اختیار افراد نخبه قرار می گیرد.
دیلمی عضدی در تسهیلات حمایت از اختراعات، طرح ها، ایده ها و اختراعاتی که از قابلیت تجاری سازی و ثبت شرکت برخوردار هستند، شناسایی و تسهیلاتی در قالب وام بانکی در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: سقف تسهیلات بانکی برای اختراعاتی که به منجر به تشکیل شرکت شود تا حدود پنج میلیارد ریال است.
دیلمی از اجرای طرح شهاب در مدارس پایه ابتدایی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و بنیاد نخبگان استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف شناسایی دانش آموزان نخبه و هدایت صحیح آنان در مدارس پایه ابتدایی آموزش و پرورش اجرا می شود.
وی افزود: در این طرح که از پایه چهارم ابتدایی آغاز می شود در مرحله نخست استعدادهای درخشان شناسایی و بر اساس استعدادهای آنان هدایت تحصیلی صورت می گیرد.
دیلمی عضدی گفت: امسال همچنین آیین تکریم مفاخر فرهنگی استان و برنامه تکریم مفاخر ملی در استان مرکزی برگزار می شود.
دانشگاه فرهنگیان برای تأمین، تربیت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در ایران تشکیل شده است.
این دانشگاه در سال ۱۳۹۰ با تجمیع کلیه مراکز تربیت معلم سراسر ایران ایجاد شده است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.