محمد تقی آبایی هزاوه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان معادل 2 و 44صدم درصد از مجموع اعتباراتی است که در کشور به این مهم اختصاص داده شده است.
وی بیان کرد: یک میلیارد و 500 میلیون دلار اعتبار برای طرح اشتغالزایی روستایی در نقاط مختلف کشور از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده ‌شده و به همین میزان نیز از طریق پنج بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی پرداخت شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: معادل ریالی این طرح 120در مجموع هزار میلیارد ریال است که دولت با هدف تثبیت نرخ اشتغال و اشتغال پایدار در مناطق روستایی، عشایری، مرزی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت اختصاص داده است.
آبایی هزاوه عنوان کرد: متقاضیان دارای طرح‌های اشتغالزا در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی، شرکت‌های خصوصی و تعاونی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی گفت: نرخ سود این تسهیلات 6 درصد است و دوره استفاده از آن طبق آیین نامه حداکثر 2 سال با دوره تنفس یک ساله و دوره بازپرداخت تسهیلات اعطایی حداکثر 6 سال است و مجموع دوره تامین مالی تسهیلات سرمایه در گردش نیز تا 18 ماه تعیین شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: بانک ها و صندوق های عامل در راستای اجرای این طرح موظف هستند برای تسهیل پرداخت تسهیلات، انواع ضمانت نامه ها از جمله سند منازل مسکونی روستایی، سند زمین کشاورزی، سند واحدهای دامپروری و تجاری در روستاها و نواحی صنعتی و سفته را بپذیرند.
آبایی هزاوه گفت: تثبیت نامه اجرای طرح اشتغال روستایی، عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت به استان مرکزی ابلاغ شده و به زودی شیوه نامه اجرایی و تخصیص اعتبار این طرح نیز ابلاغ خواهد شد.
استان مرکزی دارای یک هزار و 648 روستا است که از این تعداد یک هزار و 210 روستا دارای سکنه است.
3005/6013/خبرنگار:معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.