حمیدرضا عظیمیان روز یکشنبه در جریان سفر به اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزیابی انجام شده حاکی از آن است که سهمیه باقیمانده منازل مسکن مهر تا پایان شهریور سال آتی به طور کامل تکمیل و به متقاضیان تحویل می شود.
وی ادامه داد: تامین زمین برای خانه دار شدن آحاد مردم از طریق طرح های مسکن مهر، اجتماعی، حمایتی و دستگاه های چهارگانه آموزش متوسطه، آموزش عالی، تربیت بدنی و بهداشت و درمان از اهدفی است که با جدیت دنبال می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بر این اساس به منظور کمک به خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه زمین مسکن اجتماعی توسط این سازمان با قیمت دولتی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و این نهاد مسکن اجتماعی را با شناسایی جامعه هدف از طریق کمیته امداد، بهزیستی و خیران در اختیار آنان قرار می دهد.
عظیمیان با یاد آوری خسارت های وارد شده به مناطق غرب کشور گفت: وظیفه مشاوره، بررسی و برآورد میزان خسارات وارده و نحوه مقاوم سازی این اراضی را سازمان ملی زمین و مسکن برعهده دارد و قرار است بازسازی این مناطق توسط بنیاد مسکن انجام شود.
وی ادامه داد: در زلزله اخیر کرمانشاه قرارداد با مشاوران برای بررسی و برآورد خسارت منعقد شده است و با اتمام عملیات آوار برداری، فعالیت این مشاوران در برآورد خسارت آغاز می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با یادآوری مصوبات سفر یک روزه به استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه شهرستان اراک در زمره پنج شهر آلوده کشور قرار دارد در راستای سیاست های عمومی دولت و کاهش آلودگی هوا، 300 هکتار زمین برای ایجاد کمربند سبز به این شهرستان اختصاص یافته است.
عظیمیان افزود: در این سفر همچنین در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مشکل واگذاری زمین در بخش شهرک های صنعتی استان برطرف شد و موافقت اولیه برای اختصاص زمین در بخش گردشگری در شهرستان های ساوه و محلات انجام گرفت.
وی ادامه داد: 360 واحد از طرح های مسکن مهر استان مرکزی باقی مانده است که مسائل مربوط به این طرح ها در آینده نزدیک برطرف می شود.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ار ابتدای سال جاری تا کنون 902 هکتار از اراضی ملی با احکام فوری و اجرای احکام قطعی دادگاه از دست متجاوزان خارج شده است.
سرهنگ علی اکبر مرادی افزود: 547 هکتار از این اراضی به ارزش 123 میلیارد و 310 میلیون ریال به صورت رفع تصرف فوری و 355 هکتار به ارزش 124 میلیارد و 975 میلیون ریال در راستای اجرای احکام قطعی رفع تصرف شده است.
طرح مسکن مهر برای خانه‌دار شدن قشرهای کم درآمد و پس از افزایش شدید بهای مسکن در ایران آغاز شد.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.