سید علی آقازاده روز شنبه در حاشیه بازدید از مجمتمع کشت و صنعت ریحان اراک افزود: استان مرکزی از ظرفیت های مناسبی در حوزه واحدهای سردخانه ای نگهداری محصولات کشاورزی و ذخیره سازی گندم برخوردار است که باید استفاده از این توانمندی ها برای ایجاد رونق، اشتغالزایی و افزایش درآمد اقتصادی در بخش کشاورزی در دستور کار مدیران قرار گیرد.
وی بازدید از واحدهای تولیدی و نگهداری محصولات کشاورزی، خدماتی و صنعتی را از برنامه های اولویت دار استانداری مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: هم اینک برخی از واحدهای تولید و نگهداری محصولات کشاورزی استان با وجود سرمایه گذاری های بسیاری که انجام شده پایین تر از ظرفیت اسمی خود به فعالیت اشتغال دارند و باید برای رفع تنگناهای آنان اقدام کرد.
استاندار مرکزی گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید از همه ظرفیت های استان به ویژه بخش کشاورزی به خوبی استفاده شود تا منویات مقام معظم رهبری با سرعت و جدیت بیشتری در استان محقق شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این حاشیه این دیدار گفت: یک هزار تن پرتقال و 500 تن سیب به عنوان سهمیه میوه شب عید به این استان اختصاص یافته که قرارداد سهمیه سیب استان با تولیدکنندگان منعقد شده است.
علی بابایی افزود: هرساله بخشی از سهمیه میوه شب عید استان مرکزی در سه سردخانه خمین، ساوه و قم ذخیره سازی و بخشی به صورت مستقیم به استان وارد می شود.
وی ادامه داد: امسال به منظور حمایت از مجتمع کشت و صنعت ریحان شهرستان اراک، قسمتی از سهمیه میوه شب عید استان مرکزی در سردخانه این مجتمع ذخیره سازی می شود و در صورت نگهداری صحیح از این محصولات سال آینده بر این میزان افزوده می شود.
مدیرعامل جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: برای حمایت از واحد تولیدی ریحان، محصولات کشاورزی صادرکنندگان استان که برای نگهداری نیازمند سردخانه می باشند به این واحد معرفی می شوند.
استاندار مرکزی با حضور مدیر عامل جهاد کشاورزی، مدیر کل منابع طبیعی و برخی مدیران استانی این استان از بخش های مختلف مجتمع کشت و صنعت ریحان بازدید کردند.
مسائل و مشکلات این واحد تولیدی با حضور استاندار و مدیران اجرایی استان مرکزی بررسی و تصمیمات لازم برای رفع انها تخاذ شد.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعالند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و دو دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.