محمود نعمتی روز شنبه در گفت و گو باایرنا افزود: این میزان یارانه برای تامین 120 هزار تن آرد مصرفی در اختیار نانوایی های استان قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: دولت با اصلاح پرداخت یارانه به تقویت اقتصاد دهک های پایین جامعه که مشکلات بیشتری دارند، توجه دارد.
مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها، مصرف نان خانوارها را تا اندازه ای کاهش داده و شرایط را برای رقابت سالم در بین نانوایی ها مهیا کرده است.
نعمتی افزود: دولت برای کمک به کاهش قیمت نان، هر کیلوگرم گندم را از کشاورز به ارزش 13 هزار ریال خریداری می کند و با قیمت 6 هزار و 500 ریال در اختیار نانوا قرار می دهد.
وی اظهار کرد: برخی از نانوایی ها با دریافت آرد یارانه ای، اصول عمل آوری خمیر نان را رعایت نمی کنند و با به کارگیری افراد غیرماهر در پخت نان موجب افزایش دورریز نان می شوند.
وی با یادآوری زمزمه افزایش قیمت نان در هفته گذشته اظهار کرد: لازم است همراه با افزایش قیمت نان، نظارت مستمر بر ارتقای کیفیت به منظور کاهش ضایعات نان نیز در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: هرگونه افزایش قیمت نان با تصویب شورای آرد و نان استان انجام خواهد شد و در صورت افزایش قیمت خارج از نرخ مصوب با خاطیان برخورد قانونی می شود.
نعمتی افزود:پخت نان مرغوب، رعایت استاندارد بهداشتی در پخت، ساعات پخت و نرخ مصوب از موضوعات مطرح در تولید و عرضه نان با کیفیت است که نانوایان باید با دقت رعایت کنند.
23 هزار و 133 واحد صنفی در قالب 50 اتحادیه در کلان شهر اراک در بخش های تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت اقتصادی دارند.
400 واحد نانوایی در کلانشهراراک فعال است.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.