محمد تقی آبایی هزاوه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح بر اساس دستور العمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اتباع افغانی دارای کارت آمایش 12 و اتباع عراقی دارای کارت آمایش 11 که در سنین 18 تا 60 سال باشند به مرحله اجرا گذاشته شده و روند تمدید کارت مشمولان تا 30 دی ماه جاری ادامه دارد.
وی بیان کرد: هزینه تمدید کارت کار (پروانه) در مدت یک سال 2 میلیون و 587 هزار ریال است و باید توسط اتباع خارجی پرداخت شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: صدور کارت کار برای سایر اتباع خارجی نیز در مراحل بعدی اعلام خواهد شد.
آبایی هزاوه عنوان کرد: مهلت مقرر شده برای تمدید کارت کار اتباع افغانی و عراقی تمدید نمی شود و متقاضیان باید در زمان تعیین شده مدارک لازم را به محل های تعیین شده توسط ادارات شهرستان های اراک، ساوه و دلیجان ارایه و کارت کار دریافت کنند.
آبایی تصریح کرد: بر اساس ماده 181 قانون کار، کارفرمایانی که اتباع خارجی بدون کارت کار (پروانه) و یا اتباع بیگانه را در فعالیتی به غیر از آنچه در پروانه کار ذکر شده را به کار گیرند، جرم محسوب می شود و به مجازات حبس از 91 روز تا 180روز محکوم می شوند.
بیش از 23 هزار اتباع خارجه در استان مرکزی در شهرهای ساوه، دلیجان و اراک ساکن هستند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.