سیدعلی آقازاده در این پیام که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: 16 آذر نماد استکبار ستیزی، آزادی خواهی و استقلال طلبی دانشجویان همیشه بیدار و فرهیخته‌ ایران اسلامی است و این قشر همیشه بیدار و پویا همواره منشاء تفکر و تحول و رشد بوده اند.
وی در بخشی از این پیام عنوان کرده است: حماسه 16 آذر سال 32، بازتاب اعتراض بر حق دانشجویان مسلمان ایران به کودتای 28مرداد و یاد‌آور عکس‌العمل منطقی و حماسه پرشکوه استقامت و پایداری جامعه دانشگاهی در برابر سلطه خارجی و خودکامگی داخلی بود و در این روز، سه دانشجوی حق‌طلب و آزادی‌خواه با رنگین کردن سنگفرش‌های دانشگاه تهران به خون سرخشان سندی دیگر از روح میهن‌پرستی، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی فرزندان این مرزوبوم را در پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشتند.
استاندار استان مرکزی عنوان کرده است: پیشگامی و پیشتازی ارزنده دانشگاهیان و دانشجویان در همه عرصه ها و تحولات ایران، چه در اعصار قبل و چه در دوران بعد از انقلاب اسلامی همواره تعهد دانشگاه را نسبت به ارزش های والای ملی و دینی که ملت به آن پایبند است نشان داده است.
آقازاده ادامه داد: در شرایط حساس کنونی نیز دانشجویان با سرلوحه قرار دادن آرمان‌های اسلامی و ملی خویش، وظیفه دانش‌پژوهی، تعمق، نو‌آوری علمی و تلاش در راستای اعتلای اقتصادی و فرهنگی کشور را هرگز از منظر خویش دور نخواهند ساخت.
وی در بخشی از این پیان افزوده است: دانشجویان و دانشگاهیان فهیم و فرهیخته همواره جلوه‌های نوینی از آگاهی و مسئولیت‌پذیری همراه با فضیلت و اخلاق و قرین با آزادمنشی و قانون‌گرایی را به نمایش می گذارند و اسوه‌‌های حسنه برای سایر آحاد جامعه هستند.
حدود 10 درصد از جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفری استان مرکزی را دانشجویان شامل می شوند.
3005/6013/خبرنگار:معصومه صفری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.