سید ابوالفضل نصرالهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با زیر پوشش قرار گرفتن این میزان اراضی ملی، وسعت اجرایی طرح حد نگاری (کاداستر) به 23 هزار و 400 هکتار افزایش یافت.
وی بیان کرد: اجرای طرح حدنگاری ( کاداستر) از سال 90 در این شهرستان کلید خورد و در مدت 2 تا سه سال آینده 35 هزار هکتار از اراضی ملی تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.
وی ادامه داد: کاداستر یا حدنگاری، نقشه‌ برداری ثبتی است، که ارزش حقوقی دارد و می توان بر اساس مرزهای، سند مالکیت صادر کرد.
وی خاطر نشان کرد: صدور سند در راستای اجرای ماده 39، تنظیم برگ تشخیص، نقشه برداری، اصلاح و بازنگری و اجرای ماده 13 در سطح پلاک های شهرستان دلیجان از مهم ترین اقدامات واحد ممیزی این اداره در سال های اخیراست.
نصرالهی افزود: اصلاح هندسی نقشه‌های اجرای مقررات اراضی ملی و موات پیش زمینه‌ ای برای اجرای طرح حدنگاری است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح مرز حدود اراضی ملی با اراضی مستثنیات اشخاص مشخص شده و ضمن رعایت حقوق متقابل مردم و دولت، تثبیت مالکیت اراضی ملی به نام دولت میسر و اطلاعات مکانی و توصیفی این اراضی در بانک اراضی جانمائی می شود.
وی گفت: با انجام اصلاح هندسی و حدنگاری، اطلاعات توصیفی و مکانی اراضی ملی با دقت بسیار بالا در بانک کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک ذخیره می شود.
نصرالهی افزود: بر این اساس امکان سوء استفاده و صدور اسناد مالکیت به نام افراد از بین می رود و افراد سودجو با وجود اسناد تک برگی که براساس نقشه های کاداستر، دیگر نمی توانند سند مالکیت معارضی دریافت کنند.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی 50 هزار نفر جمعت و دارای 220 هزار هکتار عرصه های طبیعی است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.