به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده شامگاه یکشنبه درآیین تجلیل از مدال آوران ورزش استان مرکزی در مجتمع تفریحی و فرهنگی هتل امیر کبیر افزود: وجود واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ در استان مرکزی فرصتی است که باید به صورت برنامه محور از آن در تقویت رشته ها و تیم ها بهره گرفته شود.
وی اظهار کرد: جوانانی که از استان مرکزی موفق به کسب مدال های ملی و فرا ملی شده اند با همت خود و کمک های پراکنده به این جایگاه دست یافته اند و این مهم بسیار ارزشمند است.
استاندار استان مرکزی گفت: بخشی از بودجه شرکت های تولیدی استان بایدصرف امور ورزشی شود و با استفاده از ظرفیت استانی در فرصت 2 سال تیم های پایه می توانند به رده های برتر کشور دست پیدا کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مجموعه مدیریتی استان باید در ارتباط موثر با بدنه وزارت ورزش و جوانان کمک های اصولی برای اعتلای ورزش استان جذب کنند.
سید مهدی مقدسی افزود: هیات های ورزشی استان مرکزی با کمترین توان و با همت بلند موفقیت های بزرگی را برای استان رقم زده اند بنابراین باید قدر این مدال آوران را دانست.
وی اظهار کرد: حمایت کارخانه های صنعتی استان از هیات های ورزشی انتظاری بحقی است که بارها تکرار شده است و حوزه صنعت استان باید با تقویت حمایت هدفمند از ورزشکاران در بروز استعدادهای ورزشی به بخشی از تکلیف اجتماعی خود عمل کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت و توسعه ورزش های همگانی باید در برنامه متولیان حوزه ورزش قرار گیرد چرا که سلامت جامعه در گرو آن است.
نماینده دیگر مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: استان مرکزی سرشار از استعدادهای فراوان در رشته های مختلف ورزشی استو ظاهر شدن پدیده های نو در رشته های مختلف ورزشی استان نشان دهنده وجود ذخایر ارزشمند منابع انسانی است.
علی اکبر کریمی اظهار کرد: در حوزه ورزش بانوان نیز تلاش های مطلوبی دراستان انجام شده و کسب مقام های ملی و فراملی نشان از این توجه است.
وی گفت: صنایع استان تاکنون دین خود را آنگونه که باید نسبت به ورزشکاران و اهالی ورزش ادا نکرده اند و حوزه تولید استان باید از هیات های ورزشی برای کسب مدال های رنگارنگ نسبت به گذشته اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش مشکلات باشگاه ورزشی شهرداری اراک را یادآوری شد و گفت: می طلبد با همکاری مسئولان ذیربط موانع پیش روی این باشگاه برطرف شود.
وی اظهار کرد: حمایت از قهرمانان از جمله دغدغه های جدی ورزشکاران است که باید راهکار اصولی در جبران این کاستی اندیشیده شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ورزشکاران سال های جوانی خود را صرف کسب افتخار برای کشور کرده اند بنابراین شایسته است به اشتغال، بیمه و بازنشستگی آنان توجه ویژه شود.
کریمی افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی باید موضوع صندوق حمایت از قهرمانان ورزشی استان را با جدیت دنبال کند.
وی اظهار کرد: تشکیل شورای ورزش استان و استفاده از فضای های ورزشی از دیگر مواردی است که باید در استان مرکزی به آن توجه ویژه صورت گیرد.
در این آیین از 126 قهرمان مدال آور در 24 رشته ورزشی که در مسابقات بین المللی، آسیایی و جهانی در سال 95 و 96 عنوان کسب کرده بودند، تجلیل شد.
57 هزار و 875 ورزشکار به صورت سازمان یافته در استان مرکزی در رشته های مختلف ورزش می کنند.
6991/6013/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.