سعید فرخی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت روز جهانی بیمه (13 آذرماه)، افزود: بر اساس ماده 222 قانون برنامه پنجم توسعه، تمامی دستگاه های اجرایی مکلف شده اند که تا پایان این برنامه اموال منقول و غیر منقول خود را در برابر خطرات و حوادث طبیعی تحت پوشش بیمه قرار دهند که استان مرکزی در این تکلیف قانونی پیشتاز بوده است.
وی با بیان اینکه بیمه ساختمان های اداری هنگام بروز حوادث صرفه جویی منابع ملی را به همراه دارد، ادامه داد: شرکت های بیمه در این خصوص همکاری مطلوبی را با دستگاه های اجرایی استان داشته اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: پوشش بیمه ای نوعی حامی در جبران خسارات در جریان وقوع حوادث است که در این خصوص درصد کمی از مراکز تجاری و منازل مسکونی شهروندان زیر چتر بیمه هستند و می طلبد با فرهنگ سازی و آگاهی رسانی از مزایای بیمه مردم به این مهم ترغیب شوند.
وی اظهار کرد: با توجه به تاکید های قانون برای ترویج بیمه در بین اقشار جامعه، ساختمان های مسکونی و تجاری استان مرکزی از نظر پوشش بیمه ای وضعیت مناسبی ندارندکه این مهم باید به عنوان یک برنامه فرهنگی مورد توجه دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.
فرخی اضافه کرد: شرح وظایف شرکت های بیمه هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی باید برای مردم تشریح و تبیین شود و بیمه ساختمان های مسکونی و تجاری باوجودصرفه جویی در منابع ملی، شرکت های بیمه را مکلف به ارائه خدمت و جبران خسارت های وارده می کند.
وی گفت: آمار دقیقی از میزان بیمه سازه های تجاری و منازل مسکونی مردم در استان در دست نیست.
13 آذر با عنوان روز جهانی بیمه نامگذاری شده است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.