به گزارش ایرنا، سعید فرخی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات ساخت نیروگاه های باید و خورشیدی در استان مرکزی، در محل استانداری این استان افزود: جذب سرمایه گذاران خارجی به خصوص در بخش صنعت فصل جدانشدنی توسعه اقتصادی پایدار در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: مسئولان ارشد استان باید نسبت به جذب سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در راه اندازی شرکت های مختلف صنعتی و ساخت نیروگاه های خورشیدی و بادی برنامه ریزی کنند.
سرپریت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی اضافه کرد: تاکید مدیریت ارشد و مدیران صنایع این استان بر سرمایه گذاری خارجی در انرژی های نو و تجدید پذیر است که بر اساس گزارشات کارشناسان، استان مرکزی در زمینه ساخت نیروگاه های بادی و هم خورشیدی استعدادهای بالقوه ای دارد.
وی با بیان اینکه استان مرکزی در طول سال بیش از 300 روز آفتابی دارد، بیان کرد: این مهم ظرفیت بسیار ارزشمندی برای ساخت نیروگاه های خورشیدی دارد.
فرخی با بیان اینکه تا کنون مجوز ساخت نیروگاه های خورشیدی به میزان تولیدی 274 مگاواتی در نقاط مختلف استان صادر شده، بیان کرد: هم اکنون نیروگاه هفت مگاواتی غرق آباد آماده ارائه برق رسانی است و در صورتی که شرکت توزیع برق استان مرکزی برق تولیدی این نیروگاه را خریداری کند، در ایام الله دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می رسد.
وی از ارائه مجوز ساخت نیروگاه تولید پراکنده 163 مگاواتی خبر داد و گفت: بخش عمده ای از برنامه های اقتصادی و سرمایه گذاری استان مرکزی در سال جاری و حتی سال آینده، در حمایت از سرمایه گذاران انرژی های تجدید پذیر تدوین شده است.
سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی افزود: مجوز ساخت نیروگاه 100 مگاواتی بادی در غرق آباد شهرستان ساوه صادر شده که مرحله نخست این طرح با تولید 16 مگاوات در حال نقل و انتقال زمین است.
وی اجرای کامل این طرح را در سه مرحله عنوان کرد و گفت: در صورت ساخت و بهره برداری از این طرح، به میزان 110 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان انجام شده است.
تا کنون ساخت 15 نیروگاه خورشیدی در نقاط مختلف استان مرکزی قطعی شده است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.