سید علی آقازاده روز یکشنبه در دومین نشست با سرمایه گذاران استان مرکزی در مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان افزود:
تسهیل در فرآیندها و روان سازی قوانین و ضوابط اداری از مهمترین عوامل جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در استان و کشور است.
وی ادامه داد: بازنگری در برخی قوانین و اصلاح این موارد با توجه به شرایط روز، نیازمند تعامل و مشارکت دستگاه های اجرایی است.
وی یاد آور شد: از ابتدای انقلاب تا کنون حدود یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی جذب و 375 میلیون دلار آن به صورت نقدی و ماشین آلات به استان وارد شده است که این حجم جذب سرمایه گذار با توجه به ظرفیت های استان رقم بسیار پایین و ناجیزی می باشد.
استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های استان و همکاری سایر دستگاه ها با یکدیگر می توان سال آینده زمینه جذب سرمایه گذار بیشتر از سه دهه گذشته در استان فراهم کرد.
آقازاده از اختصاص یک روز هفته برای دیدار و رفع مشکلات استاندار مرکزی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان خبرداد و گفت: برگزاری این نشست ها نقش مهمی در کمک به رفع موانع تولید و رونق در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و افزایش تولید و اشتغال در استان به همراه دارد.
وی ادامه داد: در دومین نشست استاندار استان مرکزی با سرمایه گذاران استان، مسائل و مشکلات مزرعه های انرژی خورشیدی مورد بررسی قرار گرفت.
استاندار مرکزی افزود: در نشست روز جاری، تنگناها و مشکلات شرکت قوطی سازی ساوه نیز مطرح که بخشی از موارد مطرح شده برطرف و برخی دیگر نیز با تمکین شرکت از قانون برطرف می شود.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای یک میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت است و این استان به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور مطرح است.
جذب مستقیم سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی از 82 میلیون دلار در سال 92 به 350 میلیون دلار در سال 95 رسیده که این رقم بالاترین میزان تصویب طرح های سرمایه گذاری خارجی در سال های گذشته بوده است.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی *** انتشاردهنده حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.