سرهنگ منصور بهزادنیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اراضی به ارزش سه میلیارد و 619 میلیون و 351 هزار ریال در قالب 14 فقره پرونده با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت، از دست متصرفان و سودجویان خارج شده است.
وی یاد آور شد: با رفع تصرف این اراضی از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و 854 هکتار از اراضی ملی استان مرکزی در قالب 100 پرونده از دست متخلفان و متجاوزان خارج شد و به بیت المال برگشته است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطر نشان کرد: این تصرفات به صورت شخم، ایجاد شیار و ساخت و ساز در اراضی ملی شهرستان های اراک، ساوه، زرندیه، تفرش، کمیجان، دلیجان و خنداب انجام شده بود.
سرهنگ بهزادنیا ادامه داد: 232 مورد پرونده تخریب و تصرف امسال برای سه هزار و 598 هکتار از اراضی ملی استان مرکزی در راستای اجرای ماده 55 قانون حفاظت، حراست و صیانت از اراضی ملی و دولتی تشکیل شد و افرادخاطی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی افزود: 20 فقره از این پرونده ها به مساحت 176 هکتار در آبان ماه امسال انجام شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از مردم خواست: برای حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی هرگونه تخریب، تجاوز، شخم، تخریب، آتش سوزی و حضور گله‌های دام غیرمجاز را از طریق تلفن رایگان 1504 در سطح این استان برای پیگیری به بازرسان این اداره کل اطلاع رسانی کنند.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.