محمود عسگری روز یکشنبه در همایش روز معلولان افزود: با توجه به برخی هزینه های درمانی و توانبخشی، خانواده های دانش آموزان استثنایی، افزوده شدن هزینه سرویس مدارس این دانش آموزان در سبد این خانوارها مشکلاتی را برای آنان به وجود آورده که نیاز است خیران سلامت و دولت برای کاهش مشکلات به میدان بیایند.
وی ادامه داد: یک هزار و 116 دانش آموز در 38 مدرسه استثنایی استان مرکزی تحصیل می کنند که حدود 400 نفر آنان با مشکلات ویژه یادگیری در هشت مدرسه به تحصیل اشتغال دارند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی خاطر نشان کرد: 150 دانش آموز نیز با مشکلات بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به کمک معلمان و دبیران رابط این اداره در مدارس عادی به تحصیل اشتغال دارند.
معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این همایش گفت: یکی از چالش های که در اجتماع مطرح است تغییر نگرش، آگاه سازی و اطلاع رسانی در خصوص نیازهای دانش آموزان مدارس استثنایی است که یکی از راهکارهای آگاهی بخشی به جامعه برگزار این همایش است.
مهدی دمنه افزود: نیاز است کمبودهای معلولان برای رفع مشکلات این افراد با برگزاری این همایش ها و فرهنگ سازی به مطالبات جدی جامعه تبدیل شود.
وی ادامه داد: در حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش استثنایی تا کنون مسابقات با نیازهای ویژه برگزار می شد که امسال برای نخستین بار انجمن کلاس های مختلف معلولان برگزار می شود.
یک هزار و 116 دانش آموز با نیازهای ویژه در 38 مدرسه استان مرکزی برگزار شده است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.