به گزارش ایرنا، حمیدرضا نوازنی روز پنجشنبه در جمع تعدادی از مالکان منازل محدوده طرح 55 متری اراک در محل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: لغو این طرح به صورت یک طرفه و از سوی یک دستگاه خاص امکان پذیر نیست و در این راستا باید رای تمامی نهادهای اجرایی دخیل و موافقت شورای عالی معماری و شهرسازی کشور وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: به منظور پیگیری لغو طرح 55 متری اراک باید شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک نامه ای را که حاوی دلایل کارشناسی مبنی بر مشکلات و موانع اجرای طرح باشد را به استانداری مرکزی ارائه کنند تا در شورای برنامه ریزی استان با ریاست استاندار مرکزی بررسی و تصویب شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی بیان کرد: طرح 55 متری اراک در سال 1381 از سوی مشاوران طرح جامع شهری اراک دیده شد و اکنون پس از 10 سال مشاور جدیدی در حال تنظیم و ارزیابی طرح جامع شهری اراک است و بایستی این مشاور نیز نظر کارشناسی خود را بدهد و در طرح جامع شهری اراک طرح 55 متری را ثبت نکند.
وی افزود: در سال نخست تصریب طرح 55 متری، 24 هکتار زمین از اراضی ملی در انتهای خیابان هپکو برای مالکان مشمول درخیابان های شهید رجایی(ملک)، شهید شیرودی(خرم) و شریعتی در نظر گرفته بود که میزان قابل توجهی از این اراضی به ساخت مسکن مهر صادقیه اختصاص یافته و 10 هکتار آن همچنان باقی است.
نوازنی گفت: اعلام لغو طرح 55 متری در نشستی با مالکان در یکی از مساجد شهر وجاهت قانونی ندارد بلکه باید این طرح روند کارشناسی و قانونی را برای ماندگاری یا لغو طی کند و از مجازی قانونی تعیین تکلیف شود.
طرح 55 متری اراک از سال 1383 در دستور کار شهرداری قرار گرفته و از میدان حضرت ولیعصر(عج) تا خیابان میرزای شیرازی به طول یک هزار و 800 متر است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.