محمد رضا حاجی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رقم تسهیلات اعطایی به این واحدها در مجموع بیش از 960 میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه 45 واحد صنعتی و کشاورزی نیز که از سال گذشته سامانه بهین یاب سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نام نویسی کرده بودند، امسال تسهیلات دریافت کردند، بیان کرد: تسهیلات اعطایی به این واحدها بیش از 406 میلیارد ریال برآورد می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: از ابتدای سال جاری یک هزار و 703 واحد تولیدی استان مرکزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب سازمان صنعت، معدن و تجارت نام نویسی کرده اند که از این تعداد 893 واحد به بانک های عامل معرفی و از این تعداد نیز 348 واحد مشمول دریافت تسهیلات شده اند که در نهایت 141 واحد از این تسهیلات بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: از یک هزار و 703 واحد ثبت نامی، تعداد 439 واحد متقاضی دریافت سرمایه در گردش، 102 واحد سرمایه ثابت، 162واحد بازسازی و نوسازی تجهیزات و عوامل تولید صنعتی، 895 واحد سرمایه در گردش کشاورزی و 105 واحد نیز متقاضی سرمایه ثابت کشاورزی هستند.
حاجی پور اظهار کرد: بانک ملی با پرداخت 427 میلیارد و 844 میلیون ریال به 46 متقاضی، بیشترین تسهیلات رونق تولید را از ابتدای امسال تا کنون پرداخت کرده است که از این متقاضیان 23 مورد از ثبت نامی های پارسال و 23 مورد نیز از متقاضیان امسال هستند.
وی اضافه کرد: بر اساس ابلاغ بانک مرکزی به مدیران بانک های دولتی و غیر دولتی، واحدهای تولیدی معرفی شده به بانک ها از شرط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی مستثنی هستند.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور مطرح است و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.