سرهنگ ایرج کهریزی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت محورهای آزاد راه ساوه - همدان، ساوه - تهران، اراک - توره، اراک - قم، زالیان و محور قدیم ساوه - تهران بیشترین قربانیان حوادث رانندگی را در این استان به خود اختصاص داده اند.
وی بیان کرد: 20 درصد حوادث رانندگی منجر به فوت استان مرکزی در سال جاری در آزاد راه ها، 28 درصد در جاده های بزرگراهی، 22 درصد در محورهای اصلی و 30 درصد در محورهای فرعی و روستایی رخ داده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در این مدت 64 درصد از مقصران حوادث رانندگی منجر به فوت این استان را خودروهای سواری، 12 درصد کامیون، 13 درصد موتورسیکلت، هفت درصد وانت و چهار درصد سایر وسایل نقلیه بوده اند.
سرهنگ کهریزی عنوان کرد: 48 درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت این استان در سال جاری بر اثر واژگونی، 29 درصد به دلیل برخورد وسیله نقلیه با وسیله نقلیه دیگر، 14 درصد بر اثر برخورد وسیله نقلیه با موتورسیکلت و 9 درصد به دلیل برخورد خودرو با عابر پیاده بوده است.
وی گفت: در این مدت علت 64 درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت استان مرکزی به دلیل توجه نکردن رانندگان به جلو، 17 درصد بر اثر تجاوز و انحراف به چپ، هفت درصد به دلیل رعایت نکردن حق تقدم، 6 درصد بر اثر تخطی از سرعت مطمئن و 6 درصد به دلیل سایر موارد بوده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: خطاهای انسانی و توجه نکردن رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی مهمترین عامل وقوع حوادث منجر به فوت در راه های ارتباطی این استان است.
سرهنگ کهریزی گفت: 37 درصد از کشته های حوادث رانندگی محورهای برون شهری این استان در سال جاری را رانندگان، 43 درصد سرنشینان خودرو، 13درصد موتورسیکلت سوار و ترک نشین و هفت درصد عابران پیاده شامل می شوند.
وی عنوان کرد: بیشترین ساعات وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت استان مرکزی در این مدت از ساعات 12 ظهر تا 20 شب رخ داده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: در هر تصادف منجر به فوت و جرح که دستگاه ها و نهادهای مختلف مقصر باشند، بر اساس تبصره 3 ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب سال 1389، با آنان برخورد صورت می گیرد.
از ابتدای امسال تاکنون حدود 320 نفر بر اثر وقوع حوادث رانندگی در محورهای ارتباطی استان مرکزی جان خود را از دست داده اند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.