به گزارش ایرنا، اکبر فرهادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود از هر هکتار از اراضی زیر کشت زعفران در این شهرستان امسال حدود سه کیلوگرم محصول برداشت شود.
وی گفت: برای هر هکتار از کشت زعفران حدود سه تن پیاز این محصول نیاز است و کشت زعفران در فراهان امسال برای 100 نفر به صورت فصلی اشتغال زایی ایجاد کرده است.
فرهادی اظهار کرد: شرایط مناسب اقلیمی، سازگاری، کاهش منابع آبی، عملکرد و درآمد مناسب، ارتقاء دانش فنی زعفران کاران و سهولت نگهداری از عوامل مهم توسعه این محصول در شهرستان است.
مدیر جهاد کشاورزی فراهان خاطرنشان کرد: نوسان شدید قیمت برای محصول زعفران از جمله مشکلات است که در این راستا می طلبد تمهیدات لازم به کار گرفته شود.
فرهادی، برگزاری کلاس های آموزشی، بازدید از مزارع کشت زعفران، برگزاری کارگاه های آموزشی، انتقال یافته های تحقیقاتی به بهره برداران، انتقال دانش نوین و تلفیق آن با دانش بومی به منظور ترویج و توسعه کشت زعفران را از مهم ترین اقدامات انجام شده در راستای توسعه و ترویج کشت این محصول در شهرستان عنوان کرد.
فراهان از توابع استان مرکزی است که دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین با 28 هزار و 994 نفر جمعیت است.
7114/6013خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.