به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین ابراهیمی عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه گفت: برنامه ریزی دشمن تهی کردن افکار جوانان جامعه از آگاهی و بصیرت است و نهادهایی که در راستای ارتقای فرهنگ جامعه فعالیت می کنند وظایف سنگینی بردوش دارند.
وی گفت:کتابخوانی شریک شدن با تجارب و ایده های مفید می باشد و اشاعه فرهنگ مطالعه در کشور سرمایه بزرگی است که همه باید برای آن گام بردارند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی باید در مدارس نهادینه شود و در سطح عمومی جامعه نیز این مهم کلید پیشرفت و تعالی است.
حجت الاسلام ابراهیمی گفت: تشویق دانش آموزان در راستای فرهنگ کتابخوانی می تواند روند مطالعه را در جامعه و خانواده گسترش دهد.
فرماندار زرندیه نیز در این نشست گفت: کتابخانه ها نقش مهمی در اشاعه فرهنگ و دانش دارند و باید سرانه مطالعه در سطح خانواده ها افزایش یابد.
جعفر نخستین اظهار کرد :نهادهای فرهنگی باید در راستای اشاعه کتابخوانی بیشتر بکوشند و شهرداری ها با پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها در توسعه فضاهای کتابخانه ها سهیم باشند.
فرماندار زرندیه اضافه کرد: اگر مطالعه در جامعه ارتقا بخشیده شود می توان در سایه توسعه فرهنگی به موفقیت در تمامی بخش ها دست یافت.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی زرندیه نیز گفت: نشست های مختلف با موضوعات متنوع با بهره مندی از نظرات کارشناسان و حضور مردم می تواند در توسعه فرهنگ کتاب وکتابخوانی اثر گذار باشد.
احمد جوانمرد اضافه کرد: کتابخوانی از موضوعات اولویت دار است و با ترویج فرهنگ مطلوب کتابخوانی جامعه به سوی سعادت و خوشبختی هدایت می شود.
در این نشست مقرر شد کتابخانه های عمومی درفضای مجازی در خصوص کتاب و کتابخوانی ،معرفی کتاب برتر ،کتاب های صوتی و تهیه کتاب و قرار دادن در اختیار مردم برنامه ریزی کنند.
شهرستان زرندیه به مرکزیت شهر مامونیه با جمیعت 64هزار نفر دارای 4کتابخانه عمومی در شهرهای مامونیه،پرندک ،زاویه و خشکرود است.
/6013/4896خبرنگار : حمید فرقانی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.