محمد حسن قدیری ابیانه روز چهارشنبه در همایش وقف و رسانه در کانون امام علی (ع) اراک افزود: رسانه ها با استفاده از ظرفیت موثر می توانند در آگاه سازی مردم و گسترش فرهنگ وقف به روشنگری بپردازند.
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام گفت: وقف قراری است که واقف با خود و خداوند دارد تا از نتایج آن نسل های آتی نیز بهره مند شوند.
قدیری ابیانه افزود: نباید سنت وقف منحصر به افراد ثروتمند باشد بلکه با استفاده از مشارکت عمومی می توان این سنت پسندیده را درلایه های مختلف جامعه گستراند.
وی اظهار کرد: اقدام مطلوب استان مرکزی با خرید اوراق مشارکت وقف، برای طرح توسعه ساخت بیمارستان آیت الله خوانساری که به درمان تخصصی بیماران سرطانی اختصاص دارد باید در جامعه گسترش پیدا کند تا همه افراد با هر توان مالی بتوانند در این امر نیک شریک شوند.
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام گفت: اوقاف و امور خیریه با معرفی برخی طرح ها می تواند از مشارکت مردم در ساخت، تعمیر و بازسازی کمک بگیرد و به توسعه فرهنگ وقف در جامعه کمک کند.
قدیری ابیانه افزود: مشارکت مردم ایران در ابعاد اجتماعی مختلف مانند جریانات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشان داد هرجا مردم در صحنه حضور داشته باشند، پیروی و موفقیت تضمین می شود.
مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی نیز در این همایش گفت: وقف به عنوان امری نیک و صدقه جاری در پرونده اعمال مومنان ثبت می شود.
امیرهوشنگ آذر دشتی افزود: در شرایط کنونی جامعه به وقف فرهنگی نیاز مبرم دارد و نهادینه کردن این فرهنگ نیازمند فعالیت های مستمر است.
وی اظهار کرد: وقف فرهنگی با استفاده از ظرفیت رسانه ها در جامعه معرفی می شود که نمونه هایی از این وقف را می توان در توسعه علم و دانش، چاپ قرآن کریم، آموختن قرآن و علوم دینی مورد توجه قرارداد.
مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی گفت: در فرهنگ وقف توسعه مراکز علمی، چاپ قرآن و فعالیت های فرهنگی مغفول مانده و اگر فعالیتی صورت گرفته، ناکافی است و باید توسعه یابد.
آذردشتی افزود: تبین فرهنگ وقف در ابعاد مختلف به ویژه فعالیت های فرهنگی، دینی، دانشگاهی باید توسط رسانه ها در جامعه تبیین شود.
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: 21 هزار و 615 رقبه با درآمد و سه هزار و 116 موقوفه در این استان وجود دارد.
حجت الاسلام اصغر سلطانی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 20هزار مترمربع در حوزه عمرانی اوقاف تعمیرات و مرمت انجام شده است.
وی اظهار کرد: تکمیل 13 هزار مترمربع بقاع متبرکه، 210 جلد سند مالکیت و 6 هزار و 620 مترمربع ساخت و توسعه از دیگر فعالیت های اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در سال جاری است.
در این نشست از 80 فعال حوزه رسانه تقدیر شد.
چهار هزار و 700 موقوفه، 26 هزار رقبه و 264 امامزاده در استان مرکزی وجود دارد.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.