وحید اسکندری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شمار قابل توجهی از مردم نقاط مختلف استان مرکزی نیز به صورت شخصی و یا به صورت گروهی از طریق دفاتر خدمات مسافری در آیین پیاده روی اربعین شرکت کردند.
وی ادامه داد: اگر چه اطلاعات چندانی در خصوص آمار افرادی که بدون نام نویسی در سامانه سماح در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) شرکت کردند، وجود ندارد اما گمانه زنی حاکی از آن است که در مجموع بیش از 30 هزار نفر از استان مرکزی در این آیین معنوی شرکت کردند.
مدیر سازمان حج و زیارت استان مرکزی اظهار کرد: با وجود اینکه روادید زائران استان مرکزی از کنسولگری عراق در قم صادر می شد اما این فرآیند روز رسانی شده و به محض تکمیل پرونده متقاضیان تا پایان همان روز روادید متقاضیان صادر شد.
وی، هزینه صدور روادید برای هر نفر را 40 دلار عنوان کرد و گفت: در ایام اربعین امسال حتی یک نفر هم بدون روادید از مرزهای ایران وارد خاک عراق نشد.
بر اساس اعلام ستاد اربعین استان مرکزی، خدمات رسانی به زائران و شرکت کنندگان در آیین معنوی پیاده روی اربعین حسینی(ع) از یک هفته قبل از اربعین حسینی (ع) آغاز شد و تا 2 روز دیگر نیز ادامه دارد.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.