به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی مهندس محمود محمودی گفت: نزدیک به یک مگاوات نیروگاه کوچک تجدید پذیر توسط این شرکت، نصب و از این میزان ظرفیت، 925کیلووات نیروگاه خورشیدی در سطح مدارس و مساجد استان و همچنین 27کیلووات آن در ادارات اتفاقات و عملیات در سطح ستاد ومدیریت شهرستانهای توزیع برق در سطح استان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: نیروگاه فتوولتاییک با ظرفیت یک مگاواتی مربوط به پژوهشگاه نیرو و سه دستگاه توربین برق آبی حلزونی عمودی در اراک با ظرفیت 330 کیلووات متصل به شبکه توزیع وسامانه خورشیدی شرکت گام با ظرفیت 100کیلووات از جمله نیروگاه های خورشیدی و برق آبی اجرا شده در استان مرکزی است.

مهندس محمودی با اشاره به اینکه وزارت نیرو مولفه های تشویقی و تضمینی گوناگونی را برای جذب سرمایه گذار لحاظ کرده است ،افزود:اما وضعیت بکارگیری انرژی های تجدید پذیر در کشور در مقایسه با سایر کشورهای دیگر رشد چشمگیری نداشته است.
وی با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیردر گذر از پیک مصرف برق نقش بسزایی دارد،افزود: یکی از ابزارهایی که می‌تواند تولید کننده برق پایدار و مطمئن در کشور باشد توسعه انرژی‌های خورشیدی است.
مهندس محمودی با اشاره به اینکه مطالعات و تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در شهرهای مختلف استان در زمینه استفاده از انرژی های پاک در دست اجرا است،افزود:استان مرکزی به لحاظ برخورداری از منابع باد، آب و خورشید و نیز اقلیم جغرافیایی مناسب نقش بسزایی در جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی های پاک دارد.

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بابیان اینکه انرژی خورشیدی و بادی یک منبع تمام نشدنی است ،خاطرنشان کرد:بکارگیری انرژی های پاک توسط صنایع استان مرکزی، پایتخت صنعت ایران نقش بسزایی در کاهش آلایندگی استان خواهد داشت.

 

 

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 786617
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.