به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز شنبه در نشست بررسی بودجه سال 97 استان مرکزی در اراک افزود: اعتبارات عمرانی سال 97 نسبت به سال جاری بیش از 300 هزار میلیارد ریال کمتر است و حلقه مدیریتی استان و به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید با این واقعیت تلخ کنار آیند و برای جبران آن تلاش مضاعفی داشته باشند.
استاندار مرکزی ادامه داد: قیمت نفت در چند روز گذشته افزایش یافته اما دایمی نیست و دلیل این افزایش مقطعی و نباید به این وضعیت امیدوار بود و راهکارهای افزایش بودجه برای استان باید با حساسیت و جدیت پی گرفته شود.
آقا زاده گفت: سالی 400 هزار میلیارد ریال یارانه در کشور به مردم پرداخت می شود که اگر این مهم تنها به دهک های پایین جامعه پرداخت شود و سایر دهک ها حذف شود، می توان بخشی از درآمدهای دولت را در خصوص پروژه های عمرانی افزایش داد.
وی عنوان کرد: یارانه ها باید به جای قرار گرفتن در جیب اقشاری که به آن نیاز ندارند در بخش زیرساخت ها، اشتغال، توسعه عمرانی هزینه شود و با این اقدام همه جامعه از توسعه و رونق اقتصادی برخوردار خواهند شد.
استاندار مرکزی افزود: مجلس شورای اسلامی زمانی که لایحه بودجه را بررسی می کند باید به این موضوعات با حساسیت ویژه بنگرد.
در این نشست نمایندگان مردم شهرستان های استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی مباحث و مشکلات مختلف مناطق مختلف این استان را مطرح و برخی طرح های ملی پیشنهاد شده در حوزه های بهداشت و درمان، راه و آب مورد بررسی قرار گرفت.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای حدود یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.