به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: اقشار مختلف مردم و مسئولان باید نسبت به توطئه های آل سعود هوشیار باشند و در هر شرایطی عشق به آرمان های نظام اسلامی را در وجود خود و جامعه تقویت کنند.
وی ادامه داد: آل سعود با استفاده از مدرن ترین تسلیحات نظامی کشور یمن را که یکی از ضعیف ترین کشورهای جهان است تحت محاصره خود قرار داده و از انجام هیچ نوع جنایتی علیه مردم مظلوم این کشور دریغ نمی کند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: در شرایطی آل سعود کشور یمن را مورد محاصره قرار داده است که بیش از یک میلیون نفر در این کشور درگیر بیماری وبا هستند و جوامع بین المللی نیز در برابر این ظلم و کینه آل سعود سکوت اختیار کرده اند.
وی گفت: آل سعود خود را خادم الحرمین می داند در حالی که در واقعیت خائن به ارزش ها و آرمان های اسلام ناب محمدی (ص) است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود با اشاره به تحریم های آمریکا علیه سپاه پاسداران گفت: مردم مومن و لایتمدار ایران اسلامی نسبت به خدمات سپاه پاسداران آگاهی کامل داشته و با تمام وجود از این نیروی انقلابی پشتیبانی می کنند.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص هفته کتاب و کتابخوانی نیز گفت: احیای فرهنگ اسلامی و ایرانی و نهادینه کردن اخلاق در جامعه با آشتی با کتاب و مطالعه محقق می شود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: افراد فرهیخته و همه نهادهای فرهنگی کشور باید پیشرو در اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باشند چرا که این مهم یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی و باروری اندیشه محسوب می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص هفته وقف نیز گفت: وقف دارای آثار فراوانی است که تقویت حس نوعدوستی و برطرف کردن نیازهای جامعه یکی از این آثار محسوب می شود.
امام جمعه اراک اموال وقفی را متعلق به آحاد جامعه دانست و گفت: مسئولان و کارکنان اداره کل اوقاف باید پاکدستی و قناعت را سرلوحه امور خود قرار دهند.
وی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) را نماد حقانیت امام حسین(ع) و یاران با وفایش دانست و گفت: اجتماع عظیم مسلمانان در عراق در اربعین حسینی در هیچ کجای جهان در طول تاریخ سابقه نداشته است و هر سال تعداد بیشتری از عاشقان اهل بیت(ع) در این رویداد بزرگ مذهبی شرکت می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه به دلیل کم توجهی به مسائل شرعی و معرفتی است و با حرکت در مسیر معنویت و تقوا بسیاری از مشکلات مرتفع می شود.
امام جمعه اراک افزود: دشمنان نظام اسلامی با گسترش انواع مواد مخدر و به خصوص مواد مخدر صنعتی در صدد تخریب اعتقادات جوانان و بنیان خانواده ایرانی هستند.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.