به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی روز یکشنبه در جمع نخبگان بسیج دانش آموزی شهرستان اراک، افزود: دانش آموزان باید با فهم دقیق و شناخت از ارزش های انقلاب اسلامی و با فعالیت های علمی و پژوهشی در حفظ و حراست اصول انقلاب اسلامی مفید و تاثیر گذار باشند.
وی ادامه داد: وجود 36 هزار شهید دانش آموز در دفاع مقدس، نشان از درک بالای این عزیزان از آرمان های امام راحل و نظام اسلامی دارد که دانش آموزان امروز باید از این از سیره الگو برداری کرده و تا پای جان از منویات مقام معظم رهبری حمایت کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دانش آموزان امروز باید ادامه دهنده راه شهدای گرانسنگ دفاع مقدس باشند و با پیشتازی در عرصه های علم و دانش به دنیا ثابت کنند که فرهنگ و تفکر بسیجی و ولایتمداری همیشه جاوید است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دانش آموزان، بیان کرد: دشمن شناسی یکی از مهمترین خواسته های معظم له از دانش آموزان و دانشجویان است که باید سرلوحه امور این 2 قشر از جامعه قرار گیرد.
نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز دشمنان نظام اسلامی با استفاده از ابزار فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در صدد تخریب اعتقادات نسل جوان کشور هستند بنابراین می طلبد دانش آموزان و دانشجویان مطالعه اصولی را مد نظر قرار دهند کنند.
وی عدالت را یکی از آرمان های اساسی انقلاب اسلامی و از تاکیدات قانون اساسی دانست و گفت: نسل جوان جامعه باید نسبت به اجرای عدالت در جامعه حساسیت داشته باشند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تهذیب نفس، خودسازی، ارتباط تنگاتگ علمی و پژوهشی و حرکت در مسیر معنویت و تقوا را از دیگر وظایف دانش آموزان عنوان کرد.
فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز در این آیین گفت: بیش از یکصد و 50 عنوان برنامه فرهنگی در هفته بسیج دانش آموزی(یکم تا هشتم آبان) در نقاط مختلف شهرستان اراک برگزار شد.
پاسدار محمدرضا رضایی افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، اجرای رزمایش پدافند غیر عامل، برگزاری نشست هم‌اندیشی نخبگان علمی، هنری و ورزشی با مسئولان، اجرای مسابقات مقاله‌نویسی، برگزاری آیین صبحگاه سراسری و نواختن زنگ ایثار و شهادت در سراسر استان و دیدار با خانواده معظم شهدا از مهمترین برنامه های سپاه ناحیه اراک در هفته بسیج دانش آموزی بود.
وی ارتقای سطوح علمی دانش آموزان، ارائه مقاله در مسابقات علمی و پژوهشی استانی و ملی و شرکت در جشنواره های مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی را از مهمترین شاخص های انتخاب نخبگان بسیج دانش آموزی عنوان کرد.
بیش از پنج هزار دانش آموز بسیجی نخبه در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان اراک شناسایی شده است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.