به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این طرح از اولویت های مبلمان کلانشهر اراک نیست و بیش از 15 سال از انجام مطالعات اولیه آن می گذرد و هنوز منابع مالی برای اجرای آن وجود ندارد.
وی توضیح داد: زمان آن رسیده که دستگاه های متولی از قبیل شهرداری و شورای اسلامی با همراهی ارگان های فرادستی برای این طرح بلاتکلیف تصمیم جدی بگیرند و مردم را که در سال های اخیر متحمل زحمت شدند از وضعیت کنونی نجات دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: ساکنان محدوده طرح 55 متری نسبت به این طرح اعتراض دارند و از طرفی اجرایی شدن آن نیز به دلیل ارزش بالای املاک، به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد.
امام جمعه اراک بیان کرد: یک هزار و 800 پلاک در مسیر طرح 55 متری قرار دارد که تنها خرید این پلاک ها بخش عمده ای از اعتبار عمرانی شهرداری را در بر می گیرد، بنابراین اجرای این طرح به هیچ عنوان توجیه اقتصادی نداشته و باید در شورای برنامه ریزی استان مورد بازنگری جدی قرار گیرد.
وی گفت: با توجه به اینکه رفع مشکلات ترافیکی شرق به غرب اراک ( میدان حضرت ولیعصر(عج) تا خیابان میرزای شیرازی) مهمترین هدف ساخت 55 متری امیرکبیر است، حفر تونل می تواند این مشکل را با هزینه بسیار پایین تری حل کند.
وی افزود: مشکلات اصلی ترافیکی به ویژه در هسته مرکزی کلانشهر اراک است که انتظار می رود شهرداری و شورای اسلامی نسبت به ساماندهی این حوزه اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مشکلات ترافیکی شهر اراک بیشتر در میدان شهدا، میدان شورا، حدفاصل میدان حضرت ولیعصر(عج) تا میدان شورا متمرکز است که انتظار می رود شهرداری نسبت به حل مشکلات ترافیکی در این مناطق برنامه ریزی کند.
وی اضافه کرد: تعریف برنامه های کاربردی و سیاست گذاری های مدون به منظور توسعه شهرها یکی از وظایف اصلی شوراهای اسلامی شهرها است بنابراین اعضای این شورا در ارائه طرح های عمرانی و شهرسازی به شهرداری باید دقت لازم را داشته و اصل اولویت بندی و نیاز سنجی همراه با برآورد هزینه و توجیه اقتصادی را به صورت جدی در نظر داشته باشند.
طرح 55 متری اراک با هدف روانسازی ترافیک و ایجاد روند تکمیل شبکه معابر شهری از سال 81 پیش بینی و توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب و ابلاغ شد.
بر اساس مختصات این طرح تملک 218 پلاک به شعاع 2 کیلومتری از میدان ولی عصر(عج) تا خیابان میرزای شیرازی در دستور کار بوده که با گذشت بیش از 15 سال هنوز اجرایی نشده است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.