به گزارش ایرنا، مرتضی سورانه عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: چطور ممکن است در عرض کمتر از 2 هفته، اجرای طرح به اعلام لغو طرح بیانجامد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: 15 سال در حق مالکان محدوده طرح 55 متری اراک جفا شده و امروز باید در این خصوص پاسخگوی مطالبه عمومی مردم باشیم.
سورانه تاکید کرد: نباید بی برنامگی و تصمیمات شتابزده در این شهر حاکم شودو در واقع به آسانی نمی توان طرحی که مجوز شورای عالی شهرسازی را دارد، لغو کرد.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: لغو طرح 55 متری اراک باید تنها از طریق شورای عالی شهرسازی صادر شود و شورای شهر و شهرداری نمی توانند در این خصوص تصمیم گیرنده باشند.
ایرج رضایی افزود: نشستی که در 10 آبان ماه برگزار شد با حضور برخی از مالکان محدوده طرح بود و در راستای لغو و یا اجرای آن باید از همه مالکان و مردم شهر اراک، نظرسنجی عادلانه صورت گیرد.
وی بیان کرد: مردم بیش از این نباید منتظر شوند و باید تکلیف آنها مشخص شود و به مطالبه قانونی و به حق آنان پاسخ روشنی داده شود.
دیگر عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این خصوص گفت: شورای پنجم با آغاز فعالیت خود، 100 روز مهلت گرفت تا اجرا یا لغو طرح 55 متری را از طریق کار کارشناسی مشخص کند اما این مهلت هنوز تمام نشده است.
طوفان محمدی افزود: رئیس شورای شهر باید در نشست با مالکان طرح 55 متری نظر شخصی خود را اعلام می کرد و لازم است نظر تک تک اعضای شورای شهر درتعیین تکلیف این طرح، لحاظ شود.
وی بیان کرد: طرح 55 متری برای عموم مردم کلانشهر اراک است و مربوط به جمع خاصی نیست و به تصمیم گرفته شده در این نشست اعتراض وجود دارد.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی در این نشست گفت: طرح 55 متری در یک هفته بدون نظربرخی از اعضای شورای شهر آغاز می شود و چند ملک در راستای آن تخریب و چند روز بعد هم اعلام لغو طرح به گوش می رسد.
پیمان رشیدی افزود: باید در اجرای طرح های مختلف یک همفکری منسجم بین اعضای شورای شهرصورت گیرد و نباید با تصمیمات غیر کارشناسی احساسات مردم را درگیر کرد.
وی بیان کرد: خیابان شهید بهشتی نیاز به عقب نشینی دارد اما هم اینک امکان عقب نشینی 2 پلاک نیست و باید دقت کرد از ابراز نظرهای شخصی پرهیز شود تا مردم کمتر دچار آسیب شوند.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: تعیین تکلیف طرح 55 متری به همت شورای پنجم و نگاه سازنده جدید با جدیت در دستور کار قرار گرفته و باید از حقوق شهروندان دفاع شود.
علیرضا مرادی افزود: شهروندان حقوق به حق خود را در راستای طرح 55 متری و بلاتکیلفی بیش از 15 سال مطالبه می کنند و این حق طبیعی آنان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: فرصت های شغلی توزیع شده در سطح شهر اراک، وضعیت بهداشت و درمان و برخی سهل انگاری های درمانی باید به صورت جدی بررسی شود .
وی عنوان کرد: بررسی وضعیت هنرمندان در شهر اراک نیازمند بازنگری جدی است و در این راستا باید از همه ظرفیت ها برای اعتلای این بخش کمک گرفت.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: اولویت اجرای هر طرح، کسب رضایت مردم است و نمایندگان منتخب مردم باید به دنبال رفع تنگنای مردم باشند.
کاوه فلک افلاکی افزود: هفته گذشته پس از حضور جمع زیادی از مالکان طرح 55 متری در داخل ساختمان شورا، مقرر شد 10 آبان نشستی با این قشر برگزار شود و این نشست با حضور تمام اعضا در نشست علنی و غیر علنی اعلام شده بود اما برخی اعضا در این نشست شرکت نکردند.
وی بیان کرد: شهردار اراک مصمم به اجرای طرح 55 متری بود اما فرصتی پیدا نشد تا منابع مالی و زمان بندی اجرای این طرح ارایه شود.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: شورای شهر هم نمی تواند لغو این طرح را اعمال کند و باید طی یک فرایند این پیشنهاد به شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی اعلام و در صورت تصویب به شورای عالی شهرسازی اعلام تا بررسی شود.
فلک افلاک عنوان کرد: طرح 55 متری یک طرح معمولی نیست، طرحی است که 15 سال بلاتکیلف مانده و هیچکدام از شوراها و شهرداران گذشته برای آن هیچ اقدامی نکرده اند.
شهردار اراک هم در این نشست گفت: طرح 55 متری انرژی و زمان زیادی از شورای شهر و شهرداری در چند روز گذشته گرفت.
داود تاجران افزود: نظر شخصی من اجرای طرح 55 متر در اراک بود و این طرح می توانست شهر را متحول کند، اما از زمان اعلام اجرای این طرح، اعتراض های بی شماری از سوی شهروندان پیش آمد.
وی گفت: از بابت اینکه اعلام شد طرح 55 متری آغاز و پس از یک هفته موافقت لغو آن اعلام شد، این اقدام به رغم میل باطنی من است.
شهردار اراک ادامه داد: روز شمار اجرای طرح های نیمه تمام شهرداری اجرایی می شود و این اطمینان خاطر وجود دارد که شهروندان با سهولت بتوانند بر نحوه عملکرد مدیریت شهری نظارت داشته باشند.
طرح 55 متری اراک با هدف روانسازی ترافیک و ایجاد روند تکمیل شبکه معابر شهری از سال 81 پیش بینی و توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب و ابلاغ شد.
بر اساس مختصات این طرح تملک 218 پلاک به شعاع 2 کیلومتری از میدان ولی عصر(عج) تا خیابان میرزای شیرازی در دستور کار بوده که با گذشت بیش از 15 سال هنوز اجرایی نشده است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.