به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز شنبه در جمع شرکت کنندگان در آیین ضد استکباری یوم الله 13 آبان شهرستان اراک در میدان شهدای این شهر، افزود: ایالات متحده آمریکا دشمن شماره یک و مشترک همه احزاب سیاسی ایران اسلامی است و هیچ حزبی تعلق خاطر به این غده سرطانی ندارد.
استاندار مرکزی تصریح کرد: مقوله عدم سازش ملت ایران با آمریکا یک آرمان انقلابی است و همه احزاب سیاسی در این خصوص متفق القول هستند.
وی ادامه داد: همه احزاب سیاسی فعال در نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود اختلاف نظرهایی، آمریکا را دشمن مشترک خود می دانند و در شرایطی که نیاز باشد، دست در دست هم در مقابل این غده سرطانی صف آرایی می کنند.
نماینده عالی دولت دوازدهم در استان مرکزی گفت: پیام امروز ملت و به خصوص دانش آموزان ایران اسلامی به آمریکا و متحدانش این است که اگر بخواهد، حتی تا یکصد سال آینده نیز کوچکترین چشمداشتی به خاک ایران داشته باشد، ملت ایران با رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری و وحدت و یکپارچگی، در مقابل زیاده خواهی ها می ایستد.
وی اظهار کرد: آمریکای جنایتکار از 80 سال پیش و به خصوص پس از جنگ جهانی دوم در امور داخلی ایران دخالت کرد به طوری که چندین بار در طول تاریخ، ملت ایران، رژیم شاهنشاهی را تا مرز سقوط پیش برد اما با ورود دست های آمریکایی و استکباری، موفقیت کامل حاصل نشد.
استاندار مرکزی بیان کرد: در سال 1357 ملت ایران با رهبری های حکیمانه امام راحل و یکپارچگی و وحدتی شور آفرین بر رژیم شاهنشاهی و ایالات متحده در منطقه پیروز شدند و توانستند رژیم شاهنشاهی را برانداخته و اسلام و معنویت را جایگزین کفر و غرور کنند.
وی اضافه کرد: با وجود پیروزی انقلاب اسلامی آمریکای جنایتکار همچنان دست از توطئه افکنی های خود بر ضد ملت ایران بر نداشت و در سفارتخانه خود در تهران (لانه جاسوسی) به دنبال ضربه زدن به پایه های انقلاب نوپای اسلامی بود که دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان سال 1358 با تسخیر این لانه جاسوسی، برای همیشه دست آمریکا را از دخالت در امور کشور قطع کردند.
آقازاده اضافه کرد: پس از تسخیر لانه جاسوسی نیز آمریکای جنایتکار و متحدانش، رژیم بعثی عراق را بر علیه ملت و انقلاب نوپای اسلامی ایران حمایت کردند اما با وجود حمایت های نظامی و غیر نظامی آنها، پس از هشت سال این ملت ایران بود که پیروز میدان شد، چرا که فرصت دست درازی به یک وجب از خاک وطن به دشمن داده نشد.
وی تاکید کرد: پس از جنگ تحمیلی نیز آمریا با هجمه های فرهنگی و تحریم های اقتصادی بر علیه ملت ایران در صدد تضعیف انگیزه ملت ایران از ادامه راه انقلاب اسلامی است اما به لطف خدا، هدایت های رهبر معظم انقلاب و بصیرت و آگاهی ملت ایران تا کنون موفق به این مهم نشده و بعد از این هم نخواهد شد.
استاندار مرکزی عنوان کرد: برجام یک پیمان بین المللی و تاریخی است که جمهوری اسلامی ایران با پایبندی به آن همواره منادی صلح و امنیت در جهان شناخته می شود.
یوم الله 13 آبان به عنوان برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی یادآور تبعید امام راحل در سال 43، گرامیداشت یاد و خاطر دانش آموزانی که در سال 57 به دست نیروهای ساواک به شهادت رسیدند و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال 58 است.
آیین استکبار ستیزی یوم الله 13 آبان در 62 نقطه استان مرکزی در میدان اصلی شهرها، بخش ها و روستاهای این استان برگزار شد.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.