علی شیرخانی روز شنبه در آیین زنگ استکبار ستیزی و روز ملی دانش آموز در دبیرستان دوره اول شاهد قمر بنی هاشم(ع) اراک افزود: پنج هزار دانش آموز سال گذشته در تجمع یوم الله 13 آبان شهرستان اراک حضور یافتند که امسال با توجه به صحبت های گستاخانه رئیس جمهور آمریکا علیه مردم ایران به 2 برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: راهپیمایی و تجمع دانش آموزی روز سیزدهم آبان ماه استان مرکزی امروز همزمان با سراسر کشور با هدف استکبار ستیزی و نشان دادن همبستگی و اتحاد هرچه بیشتر مردم به خصوص نسل جوان جامعه با آرمان های انقلاب، امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در تمامی شهرستان های استان برگزار می شود.
معاون فرهنگی پژوهشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: آشنایی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان و نسل جوان با نقش اجتماعی و مسئولیت پذیری خود برای ایستادگی در برابر توطئه های فرهنگی دشمنان از دیگر اهداف برگزاری زنگ استکبار ستیزی و راهپیمایی روز 13 آبان است.
شیرخانی یاد آور شد: اهدای 36 هزار شهید دانش آموز در راه دفاع از اسلام و انقلاب در طول سه دهه گذشته نشان از آشانی دانش آموزان و نسل جوان جامعه با مسئولیت های اجتماعی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به وجود هجمه های فرهنگی دشمنان علیه اسلام، انقلاب، فرهنگ و اعتقادات مسلمانان نیاز است دانش آموزان با آگاهی و مسئولیت پذیری خود در برابر این هجمه ها ایستادگی کرده و توطئه های آنان را نقش بر آب کنند.
معاون فرهنگی پژوهشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی یاد آور شد: شهید حسن فهمیده با مسئولیت پذیری اجتماعی و رشادت جان خود را برای دفاع از اسلام اهدا و نام خود را برای همیشه در تاریخ جاودانه کرد.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان اراک در این آیین گفت: دانش آموزان و فرهنگیان با اهدای 36 هزار شهید دانش آموزش و چهار هزار شهید فرهنگی در کنار سایر شهدا و رزمندگان در طول انقلاب به ندای رهبر انقلاب لبیک گفته و با اهدای جان خود از کیان و آرمان ها انقلاب دفاع کردند.
سید رحیم محمدی افزود: برگزاری راهپیمایی روز 13 آبان با هدف ترویج فرهنگ و شهدات در جامعه و آشنایی نسل جوان جامعه با آرمان های اسلام، انقلاب و رهبری و ایستادگی در برابر توطئه های فرهنگی دشمنان برگزار می شود.
در این آیین زنگ استکبار ستیزی نواخته شدو دانش آموزان حاضر در مدرسه شاهد ندای مرک بر استکبار سردادند.
آیین زنگ استکبار ستیزی و روز ملی دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در کلیه شهرستان های استان مرکزی برگزار شد.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013//خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.