سید علی آقازاده عصر پنجشنبه در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان زرندیه که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: هدف از اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی این است که بتوان از ظرفیت های راکد تولیدی به نحو شایسته استفاده کرد.
به اعتقاد استاندار مرکزی تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی، ورود بخش خصوصی به عرصه های تولید کشور است و همکاری دستگاه های مسئول نیز یک ضرورت محسوب می شود.
آقازاده عنوان کرد: دستگاه های اجرایی و اداری استان مرکزی باید از همه ظرفیت های مغفول با هدف بهره برداری کامل استفاده کرده و زمینه را برای فعال سازی واحد های راکد و نیمه فعال استان برای تولیدات باکیفیت فراهم نمایند.
استاندار مرکزی در مورد ظرفیت های شهرستان زرندیه نیز اظهار کرد: این شهرستان در بخش های صنعت و کشاورزی با ایجاد صنایع بزرگ و کوچک رشد مناسبی داشته و آینده فعالیت های اقتصادی در این منطقه امید بخش است.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت نیز گفت: 2 بانده نمودن مسیر ساوه تا پرندک در محور قدیم که بسیار حادثه خیز است و همواره سوانح ناگوار همراه با مصدوم و فوتی را در این مسیر شاهد هستیم، باید در کانون توجه مسئولان استان قرار گیرد.
محمدرضا منصوری اضافه کرد: برای پیشگیری از مهاجرت روستائیان این شهرستان به مناطق شهری نیز ضرورت دارد که دستگاهای مرتبط برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای روستائیان اهتمام داشته باشند .
نماینده مردم ساوه و زرندیه همچنین اعلام کرد که طرح انتقال پساب تهران به مراتع کشاورزی شهرستان زرندیه می تواند در رشد و ارتقای ظرفیت تولیدات بخش کشاورزی زرندیه موثر باشد.
فرماندار زرندیه نیز اظهار کرد: وجود 400 واحد تولیدی کوچک و بزرگ و نیز قرار گرفتن در مسیر مرکز به غرب و جنوب کشور، این شهرستان را با ویژگی های خاصی همراه کرده است.
جعفر نخستین گفت: اگر بتوان زیر ساخت های لازم را برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی مهیا کنیم، در تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی با موفقیت های چشمگیری روبرو خواهیم بود.
یادآوری می شود که استاندار مرکزی عصر پنجشنبه در زرندیه حضور یافت و از بخش نخست از مجتمع گلخانه ای 215 هکتاری شهرستان زرندیه با ایجاد گلخانه هیدروپونیک با اشتغال 150 نفر، واحد تولید کارخانه روغن نباتی با 100 نفر اشتغال و بیمارستان در حال ساخت امام رضا (ع) این شهرستان بازدید کرد.
شهرستان زرندیه با مرکز شهر مامونیه و جمیعت 64 هزار نفر دارای 2 بخش مرکزی و خرقان و پنج شهر مامونیه، پرندک، زاویه، خشکرود و رازقان است.
4896/6539/3075/ خبرنگار : حمید فرقانی - انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.