به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز چهارشنبه در چهاردهمین نشست صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان مرکزی در استانداری مرکزی افزود: درحال حاضر به ازای هر یک هزار نفر یک و 9 دهم تخت بستری در این استان موجود است که جوابگوی نیاز مراجعان نیست.
وی اظهار کرد: تدابیر عمرانی کنونی در استان شرایطی مهیا کرده که کمتر از 2 سال یکهزار تخت بیمارستانی در حال ساخت به سرویس خدمات درمانی استان مرکزی اضافه می شود و بخش مهمی از کمبودها در این شاخص جبران می شود.
استاندار مرکزی گفت: فعال شدن یکهزار تخت بیمارستانی در استان به معنای دستیابی به میانگین استانداردهای کشوری است و این مهم و رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.
آقازاده افزود: سلامت و سطوح بهداشتی و درمانی از نیازهای پایه استان است و در این راستا باید با برنامه ها و طرح ها با پیگیری مستمر همراه باید و انسجام بین مدیران و دلسوزی آنان برای تحقق اهداف حوزه سلامت ضروریست.
وی با یادآوری برخی ضعف ها در حوزه درمان استان، اظهار کرد: 70 درصد ضعف در بدنه اجرایی استان با تدابیر مدیریتی مناسب قابل رفع است و برخی نیز با تامین اعتبار برطرف می شود.
استاندار استان مرکزی گفت: سازمان های مردم نهاد بدون هیچ چشمداشتی در بخش های مختلف یاریگر مسئولان هستند و باید از این ظرفیت در همکاری اثربخش به ویژه حوزه سلامت استفاده کرد.
آقازاده پیشنهاد داد: کمیته ای با محوریت امور اجتماعی استانداری با عضویت دستگاه های اجرایی برای بررسی ضعف های حوزه مدیریتی استان تشکیل شود.
وی اظهار کرد: دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی رتبه برتر کشور در اهتمام به موضوع اجتماعی را در ستاد صیانت از حقوق شهروندی کسب کرده است که این مهم سرمایه ارزشمندی برای استان است.
استاندار استان مرکزی گفت: حمایت و همکاری مسئولان اجرایی استان به کسب این موفقیت کمک کرده و امید است با تدبیر مدیران شایسته همچنان شاهد این موفقیت ها در استان باشیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز گفت: در ارزیابی دستگاه های اجرایی در ستاد صیانت از حقوق شهروندی که در بین 74 دستگاه انجام شد، اداره کل استاندارد، پست، آموزش و پرورش و اداره زندان ها و اقدامات تربیتی به صورت مشترک رتبه اول را کسب کردند.
غلامرضا فتح آبادی افزود: شرکت برق و آب و فاضلاب استان مرکزی نیز به ترتیب در حوزه صیانت از حقوق شهروندی دوم و سوم شدند.
وی اظهار کرد: در حوزه عفاف و حجاب نیز استانداری مرکزی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل زندان ها رتبه اول تا سوم را کسب کرده اند.
وی بیان کرد: شرکت شهرک های صنعتی، دانشگاه اراک و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به ترتیب اول تا سوم در حوزه عفاف و حجاب ضعیف شناخته شدند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در ادامه گفت: ستاد صیانت از حقوق شهروندی 36 درمانگاه در استان را توسط 16 تیم مورد بازرسی کرده است.
براساس بخشنامه وزارت کشور و مصوبه شورای انقلاب فرهنگی از سال 88 ستاد صیانت از حقوق شهروندی تشکیل شده است و در استان مرکزی نیز چهار سال سابقه فعالیت دارد.
استان مرکزی واقع در قلب ایران دارای 12 شهرستان و 33 منطقه شهری است.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.