به گزارش ایرنا، غلامرضا فتح آبادی روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان مرکزی در اراک افزود: فضای مجازی بهترین ابزار برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که باید در این راستا بیشترین بهره برده شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه ها باید پیگیری شود، هر چند شهرداری ها به ویژه شهرداری اراک با مشکلات جدی مواجه است اما این دلیل نمی شود که تکالیف قانونی انجام نشود.
فتح آبادی عنوان کرد: شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی آینده روشن با خانواده کتابخوان است و در راستای نهادینه شدن این شعار باید تلاش های ویژه ای صورت گیرد.
وی گفت: یک سوم جمعیت استان مرکزی در مدارس هستند و این سرمایه مهم که آینده سازان کشور هعستند باید در مسیر فرهنگ کتاب خوانی هدایتگری شوند.
سرپرست کتابخانه های عمومی استان مرکزی هم در این نشست گفت: 73 باب کتابخانه نهادی و 9 باب کتابخانه مشارکتی در این استان وجود دارد و 173 نفر نیرو در این مراکز به مردم ارایه خدمت می دهند.
علی اکبر احمدی افزود: بر اساس آخرین آمار 53 هزار و 595 نفر عضو کتابخانه های عمومی استان مرکزی هستند که 31 هزار و 643 نفر آنان را بانوان و 21 هزار و 952 نفر را مردان تشکیل می دهند.
وی بیان کرد: در کتابخانه های عمومی این استان 904 هزار و 162 عنوان کتاب در قالب یک میلیون و 84 هزار و 936 نسخه کتاب وجود دارد.
سرپرست کتابخانه های عمومی استان مرکزی ادامه داد: زیربنای کتابخانه های نهادی این استان به 30 هزار و 281 متر مربع رسیده و این نهاد در تامین منابع مالی با مشکلات زیادی همراه است.
احمدی اظهار کرد: 83 هزار و 699 نسخه کتاب نیز در کتابخانه های مشارکتی استان مرکزی وجود دارد و 2 هزار و 548 نفر عضو این کتابخانه ها هستند.
وی بیان کرد: از مجموع 73 باب کتابخانه نهادی این استان 21 باب روستایی و بقیه شهری است.
سرپرست کتابخانه های عمومی استان مرکزی افزود: اگر بحث درآمد نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه ها محقق نشود این نهاد با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم خواهد کرد و امید است این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد.
احمدی گفت: برنامه های ویژه ای برای هفته کتاب و کتابخوانی در استان مرکزی در نظر گرفته شده که دیدار با مقام های ارشد استان مرکزی، تقدیر از کتابداران، 11 نشست نقد و بررسی، پنج نشست رونمایی از کتاب، برگزاری 60 نشست کتابخوان کتابخانه ای، 68 نشست کتابخوان مدرسه ای بخشی از جمله این برنامه ها است.
وی اظهار کرد: عضویت مراجعه کنندگان در 13 آبان به مناسبت روز دانش آموز و 24 آبان ماه روز کتاب در کتابخانه های عمومی استان مرکزی به مدت یکسال رایگان خواهد بود.
از 20 تا 26 آبان ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.