به گزارش ایرنا، وحید اسکندری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: علاوه بر این تعداد، هفت هزار و 500 نفر نیز تاکنون در دفاتر خدمات زیارتی ثبت نام کرده اند که روادید یک هزار و 300 نفر به زودی صادر و مابقی به علت نقص در پرونده در ردیف صدور روادید قرار نگرفته اند.
وی با بیان اینکه هزینه صدرو روادید برای هر نفر 40 دلار می باشد، ادامه داد: برخورداری از گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار برای سفر به عتبات عالیات و شرکت در آیین معنوی پیاده روی اربعین حسینی (ع) الزامی است.
مدیرحج و زیارت استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه فعالیت کنسولگری های عراق در کشور از نیمه دوم مهرماه خدمات رسانی خود را آغاز کرده اند، انتظار می رود شهروندانی که قصد حضور در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) را دارند، برای نام نویسی و دریافت روادید اقدام کرده و برنامه های خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.
وی با بیان اینکه روادید زائران استان مرکزی در سرکنسولگری موقت عراق در قم صادر می شود، بیان کرد: انتظار می رود هم استانی ها برای تسهیل در روند صدور روادید هر چه زودتر مدارک خود را به دفاتر مجاز ثبت نام ارائه کرده و پرونده خود را برای این فرآیند کامل کنند.
اسکندری با بیان اینکه سال گذشته 23 هزار و 500 نفر از استان مرکزی در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) شرکت کردند، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال این تعداد به 30 هزار نفر برسد.
بر اساس اعلام ستاد اربعین استان مرکزی، خدمات رسانی به زائران و شرکت کنندگان در آیین معنوی پیاده روی اربعین حسینی(ع) از یک هفته قبل از اربعین حسینی (ع) آغاز و تا چند روز بعد نیز ادامه دارد.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.